Hvordan laver man smartest to badeværelser?

Nogen som har en ide til hvordan man smartest får to bedre og lidt større baderum - se plantegningen.... vi overvejer at ligge de to badeværelser sammen til et større og så lave et gæstetoilet  v. vindfanget og lidt ud i gangen, da køkkenvæggen skal ned ind mod stuen, så der bliver lukket en dør i køkkenet ud mod gangen...

Nogen ideer til hvordan man kan gøre, sådan at man gør det nemmest muligt mht. kloak, toilet osv....

Bøgen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig forstået mig på ideen med et gæstetoilet. Det er spild af plads efter min mening. To badeværelser i et hus er anvendeligt i de fleste nybyghuse hvor man har en børneafdeling og en voksenafdeling - et badeværelse til hver. Hvorfor vil du have et badeværelse og et gæstetoilet - de vil sgu ligge så tæt på hinanden at man næsten kunne sidde og holde hinanden i hånden, hvis der var hul i væggen:-)
Hvis i så indrager vindfanget får i et kæmpe stort badeværelse i stedet for. Mht placeringen af døren ind til kan i altid placere som det passer jer ud til gangen. Jeg formoder i vil blænde den dør der er udefra og ind i vindfanget, siden i havde tænkt på et gæstetoilet der. Sæt jer ned og tegn rummet op i den rette målestok og leg lidt med placering af toilet, brus evt spa/kar. Lad være med at begrænse jer af indgangsdøren til badeværeslet, da den kan rykkes som det passer jer. På den måde vil det være nemmere at bruge det eksisterende afløb. Dog siger min erfaring mig dog nok bare at det bliver lidt mere omfattende, når man går i gang. Vil man gerne have gulvvarme og når/hvis i indrager vindfanget til det ene eller andet skal der laves gulv til eventuelle fliser. I kunne dog undgå et afløb i det hjørne hvis i ikke lavede gæstetoilet. Men som sagt lad være med at lade jer begrænse af nogle få forhold. Når nu man alligevel skal igang med et så bekosteligt projekt, så lad det ordentligt og godt første gang. Havde i f.eksk. grundet den gode plads, tænkt jer at lave en bred brusekabine i stedet med to brusere. Så kan to stå i bad samtidig, hvis man er en stor familie.
Måske mit forkerte ordvalg m. gæstetoilet... Vi vil gerne pga. børn have to badeværelser. Et stort og et som ikke behøver at være så stort. Men gerne med mulighed for bruser også.

Hvad vil I tro et sådan projekt vil koste hvis man laver der henholdsvis med håndværker som totalløsning eller selv laver alt det man må og så får en håndværker til at lave det man ikke må??

For man skal vel uanset hvad grave gulvet op og flytte noget kloak mht. toilettet - eller er det mig der er helt galt på den?
Tja, jeg tror ikke du får noget godt ud af at tage "lidt" af dit vindfang. Så vil det nok være bedre at tage dit garderobeskab i gangen. Ellers skal du inddrage HELE vindfanget, og så flytte indgangsdøren til køkkenet.
Alternativt, så udbyg badeværelset med 2-3 kvm ud i haven. Det bliver lettere at få plads til bruser på denne måde, og skal du alligevel støbe nyt gulv, og lave toilet om til badeværelse (afløb, vand membran mm), så vil en smule ekstra væg kun vare et ganske lille projekt. Dit tag kan dog stille nogle krav til hvrodan det skal indrettes, men med mindre du vil lave TO badeværelser på en gang, så er det nok den mest praktiske løsning.

Du kan jo også vælge at lave dit bryggers om til et stort badeværelse med alle bekvemmeligheder (spa, god opbevaringsplads, evt. dampbad osv.) og så lave dit nuværende gæstetoilet om til opbevaringskammer/vaskesøjlerum.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis