"Ny" vaskemaskine

Hej

Jeg har købt en vaskemaskine (AEG) hos elgiganten med levering men ikke installation. Da jeg skulle til at sætte den til løb der vand ud af en af slangerne bag på den - så jeg fik en fæl fornemmelse af at jeg havde fået en maskine som de har taget retur fra en anden kunde. Den blev heller ikke leveret med emballage.

Ringede til deres kundeservice hvor jeg fik at vide at det var fordi den var "højtrykstestet" hos producenten, og at det skam var en helt ny vaskemaskine.

Nu er det ikke så tit jeg køber vaskemaskine men kan den forklaring virkelig passe, og hvis det skulle være tilfældet at de tester den hos producenten under en eller anden form for automatiseret test, er det så ikke mærkeligt at de ikke lige hælder vandet ud af slangen?

Lyver de i kundeservice?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart syntes jeg at det lyder mistænksomt.

Når man tænker på hvordan det er pakket ind (plastik), så vil der komme meget kondens i indpakningen. Det kan ikke være godt for elektronikken og ståldelene.

Prøv at kontakte impotøren de kan fortælle dig om det er rigtigt, og så vil du også stå stærkerer overfor elgiganten.

Hvis du har serienummeret ved siden af dig, kan de måske oplyse om den har været til reperation.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Be dem om at enten:

1) Afhente maskinen eller løse problemet på din adresse.

2) Ophæve handlen. Dvs. de skal hente maskinen og udbetale dig købsummen (inkl. omkostninger ved evt. finansering).

Du er i henhold til købeloven ikke forpligtet til at køre maskinen ned til dem. Købeloven siger at sælger skal afhjælpe problemet, herunder sørge for evt. transport af varer som ikke lader sig transportere let. Et produkt der ikke lader sig transportere let er varer du ikke kan tage med i en bus.

Har de solgt dig en varer der er brugt (OG IKKE OPLYST DETTE), skal du gå videre med denne sag. Det er et brud på lovgivningen og de har efter min opfattelse prøvet at videresælge en brugt vare som ny og det må man ikke.

Har prøvet ovenstående med afhentning af fejlleverance hos BIVA. De valgte at indgå forlig efter en klage til FBR.

Men vigtigst af alt - husk at køre sagen på skrift.

 

 

 

Jeg har efterforsket sagen, og det lader faktisk til at den skulle være god nok.

Jeg har talt med AEG, der siger at maskinen bliver testet på fabrikken, damen kunne dog ikke svare på hvorfor de ikke lige hælder vandet ud af slangen når de alligevel går og sætter flamingo stykker og smider manualer ind i tromlen.

En kollega har talt med en bekendt der ejer en punkt1 forretning, som bekræfter at den er god nok, og at det er et ofte stillet spørgsmål.

Men de kunne sgu da lige skrive det i manualen eller gøre opmærksom på det. De fleste vil vel blive mistænksomme når leverandøren som en ekstra service har pakket vaskemaskinen ud af emballagen og der så er vand i slangen.

Ja, der var transportbeslag på.
Det er nu altså helt normalt at de tester både vaske og opvaskemaskiner inden de bliver sendt ud til kunden (inklusive pumpen). Normalt er det simpelthen for besværligt at få hældt alt vandet fra igen bagefter. Nogle modeller er dog ret lette at tømme (eks. de lidt ældre zanussier), hvorfor de ofte bliver det. Men ihvertfald AEG og Whirlpool skal du regne med masser af vand i.
Hej..
Helt enig med lidt vand i maskinen men jeg har aldrig modtaget en ny maskine uden emballage..
Mvh Jan J
Den SKAL sq være i original emballage, ellers er den ikke ny. Jeg havde ikke accepteret en "ikke-emballeret" maskine.

Men det er i øvrigt (for AEG) helt normalt, at der er vand i slangen - det står i øvrigt også i manualen! De bliver testet, inden de går fra fabrikken.


Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis