Størrelse på print

Når jeg printer baggrundsbilleder fra hjemmesider, får jeg forskellige størrelser (opløsning) på billederne afhængig af, hvilken PC jeg bruger.

Jeg havde forventet at et baggrundsbillede på f.eks 100px, som vises på skærmen i samme størrelse hver gang, ville få samme størrelse, når det blev printet ud. Det får det ikke.

Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvorfor eller på, hvordan jeg sikre mig at få samme billedstørrelse hver gang.

P.s. der er tale om billeder lagt som baggrundsbillede (gentages over hele skærmen) på en hjemmeside.

Mvh Merete_np
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa. hvad for et program bruger til at udskrive billeder med ?

Du skal være sikker på at du ikke sætter udskrift størrelsen efter bestemte mål som man kan gøre i visse billed behandlings programmer.

hvor mange pc har du prøvet at udskrive fra?

På forhånd tak :)

Billederne ligger som baggrundsbilleder på hjemmesider lavet i html.
For at få printet billederne, skal der ofte ændres lidt i internetopsætningen.

Jeg har printet på mindst 3 forskellige printere med hver sin PC.
Andre har også printet med forskellige resultater.

Det drejer sig om murstenspapir fra siden

http://modelbane-piger.dk/husbyggeren/CDrom/papirforside.html

Det der står om skærmopløsning giver ikke hele forklaringen og jeg er bange for at jeg skal lave tegningerne i endnu en størrelse.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Merete N-P
hmm jeg prøvede at kigge på 2 af billederne. det er 71x72 pixel. ike 100 i hertfald:D

På forhånd tak :)

enriko

ja nogle af billederne er 71x72 px andre ca 50x50 px.

Det burde ikke have nogen indflydelse på resultatet. Alle billeder er oprindelei i 72 px/inche

Da de bruges som baggrundsbillede, burde billedstørelsen afhænge af, hvilken opløsning man bruger på sin skærm. Ændres opløsningen på skærmen, ændres billedstørrelsen også.
Dette er ikke nyt for mig. Læs evt teksten på hjemmesiden.

Problemet er, at selv om jeg bruger samme skærmopløsning på 2 computere, får jeg ikke samme opløsning npr jeg printer hjemmesiderne ud.
Bruges størst nulig skærmopløsning, troede jeg at det gav samme resultat ved printning, det gør det heller ikke.

Er der nogen der har en forklaring på dette, eller bare en løsning, så jeg får samme størrelse udprintning hver gang.

Merete_np
jeg må være ærlig og sige pas,, jeg forstår det ikke :D jeg forstår det du skriver , men det giver mig ikke nogen løsninger i mit lille hoved :D


På forhånd tak :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis