vinterfælgene fra den gamle bil

- glemte jeg at sælge med, dækkene der sidder på har kun kørt 10000Km - nu står jeg så overfor dillemmaet om hvordan jeg finder ud af om det er muligt at sætte dem på den nye bil?

Skal man kigge efter nye fælge der i dimension passer til de gamle dæk eller købe nye dæk til de nye fælge (strukturfælg i stål med kapsel)?

De gamle fælge var til en Mazda 6 2,0 DE SPORT - dækdimensionerne er 195/65 R15, den nye bil er en Opel Vectra 1,9 TDI og dækkene her hedder 215/55 R16

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal foruden dimensionen, have fat i indpresningsdybden. Står sikkert i instruktionbogen, ellers på de fælge, der sidder på din nye bil. Det skal passe overens med det tal, der står på de gamle fælge. Ellers er det ikke ok.

 

http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/skiftaffalg.htm

hej

dit alternenativ er at sætte disse fælge til at sætte disse fælge til salg på qxl auktoonen med en nøjagtig beskrivelselse af hvad de passer til årgang motor størelsel og udstyrs version
så vil jeg tro du kan få en alksebel pris på varen  husk at sætte en minimumspris på varren
og til afhentningen på adressen

eksmek

Mazda har en hulafstand på 114,3 og Opel har 110 så det er ikke så godt.
René

OK - fælgene kan ikke genbruges - men hvad er billigst: fælge der passer til de gamle dæk eller nye dæk som jeg sætter på de nuv. 16''?

mvh

Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville prøve at sælge de gamle, ellers skal du hvertfald være sikker på at vectraen, hvis det er en nyere, overhovedet kan køre med 15" fælge.
Nye dæk til 16" hvis du spørger mig.
Dæk koster en del penge, men er også det enste der holder dig på vejen, et skidt sted at spare.

Det er ikke alt man bør lave selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis