køb af reservedele på nettet

Jeg står og har behov for en ny forlygte. Når man ser hvad det autoriserede værksted synes sådan en er værd, samt hvad det koster at montere den, bliver man jo inspireret til at søge andre veje.

I den sammenhæng kom jeg forbi NVautodele på nettet og umiddelbart virker deres priser meget konkurrencedygtige. Er der nogen der har erfaringer med firmaet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb du roligt uautoriserede paraboler oma. Vær dog helt sikker på, at du får det helt rigtige. Vær opmærksom på, at der godt kan være 2 forskellige fabrikater inden for samme årgang, men det har som regel ikke noget at sige, men kan du få det samme som du har, vil det give mere ensartet lysbillede.

Du kunne jo tage hen til Thansen eller Onkel Høyer, Autobremsen, Mekonomen osv og se på varen og sammenligne med den gamle, inden du skrider til køb.

Om du køber f.eks. en Hella lampe ved Thansen eller hos den originale er 100% skide hamrende ligegyldigt i begge ender. Kvaliteten er den samme, selv om der nu efter dette indlæg kommer 50 gange nedrakning af Thansen!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg må bøje mig i støvet og krybe til korset og indrømme: jeg har også prøvet uoriginale reservedele. Det gider jeg bare ikke bruge mere tid på. Som indehaver af en aldersstegen Mercedes diesel, der får lov at hilse på 60.000 km vej hvert år, så har jeg selvfølgelig også undersøgt markedet for uoriginale dele. Man skal se sig godt for, man kan ikke nøjes med bare at sige at man skal købe et bestemt sted. Fx har jeg oplevet at en udstødning, som jeg bestilte ved Mercedes, tydeligvis var uoriginal, den fik de lov at beholde (den originale kan købes ved Gørløse Autoimport). Bremsedele kan med fordel købes originalt.
M.h.t uoriginale dele til Golf, så har jeg prøvet fx forskærme, forlygter og en masse andet; forskærmene passer ikke så godt, men dog ikke mere end en hammer kan klare. Den kom da også lys ud af forlygten, men når man kigger ud på det oplyste vejområde, så er der tydeligvis noget, der er bedre oplyst end andet, men skal man bilen ikke holde mere end et halv års tid mere, så ...
Motorolie mm. kan med fordel købes i Biltema.dk, gå efter specifikationen, resten er spild af dine penge.

 

hej

man kan godt købe alternative reservedele ved diverse leverandøre med godt resultat der kan godt frem komme lidt tilpasnings problemer men ved lav det selv prosjekter er det over kommeligt med lidt omhu

 

eksmek

Alle reservedele er uoriginale indtil de kommer over i de originale æsker.
René
Med lygter, så er eks. en hella lygte en hella lygte om den er fra forhandler eller t-hansen.

Lige med lygter er der intet lettere og sammen ligne priser på, så længe du holder dig til det mærke som bilen er født med.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

NV-Autodele er vi flere der kun har gode erfaringer med,også engang hvor der var en fejllevering.
Der var de nu hurtige og hjælpsomme

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis