sømpistol laver grimme mærker

Hejsa.

Jeg har en kombineret søm og hæftepistol som jeg bruger flittigt når jeg sætter lister op, men den laver nogle grimme mærker når jeg skyder med søm (noget der ligner mærkerne der kommer efter jeg har skudt klammer i).
Er det blot fordi jeg har en billig kombineret model, som jeg bør udskifte med en "ren" sømpistol, eller er det altid et issue med sømpistoler som man bare må spartle sig ud af?

Med venlig hilsen

Lasse
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft ligende problem med en Senco dykker pistol. Det viste sig at den "pal" der slår dykkeren i, kom lidt for langt ud og derved lavede et mærke i træet. Dette kunne justeres på en skrue og nu er der intet at se. Måske har din pistol en lignende mulighed. Ellers kan du måske se hvor langt palen ryger ud og evt file lidt af den - dog med forsigtighed så den ikke pludseligt ikke kan slå hæfteklammer i eller lign.
Det kan også ændre ved at reducerer trykket til pistolen, det er ofte fordi du køre med for højt tryk på pistolen at den lave de grimme mærker. Det kan ikke anbefales at du filer af slagstiften.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også