Kvædetræer

Da min hidtidige "kvædekilde" desværre er udtørret, spørger jeg, om der er nogen, der ved, hvor jeg kan finde nogle kvædetræer at plukke af, så jeg igen kan fremstille min elskede kvædemarmelade. Helst på Sjælland, da jeg bor i København.

Kan nogen fortælle mig, hvor jeg kan plukke nogen kvæder til syltebrug. Min gamle "kvædekilde" er desværre udtørret. Det skal helst være på sjælland, da jeg bor i København.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få dem hos de fleste "etniske" (=tyrkiske) grønthandlere. Som reglen koster de ikke mere en et par kroner stykket.

Green

Min lokale grønthandler af udenlandsk oprindelse sagde, at han ikke mere tog kvæder hjem fra Grønttorvet, fordi de var blevet for dyre - næsten 10 kr. stykket. Det drejer sig muligvis om de alt for flotte pærekvæder, som ikke er nær så gode at sylte som de mere prunkløse æblekvæder.

Kan nogen fortælle mig, hvor jeg kan plukke nogen kvæder til syltebrug. Min gamle "kvædekilde" er desværre udtørret. Det skal helst være på sjælland, da jeg bor i København.
Det var da trist. Så bliver der ikke meget kvædebrød til ungerne... og så her under Ramadanen...

Green

Camilla Plum har fortalt, at hun om ca. 14 dage har æblekvæder til salg fra gården - dog kender jeg ikke prisen.
Imidlertid har jeg lige fundet et kvædetræ i Skåne og skal lige undersøge, om jeg må plukke af det.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis