ZIBRO VARMEPUMPE S1225

hej...

jeg har købt mig en ZIBRO VARMEPUMPE S1225 i haraldnyborg til mit kolonihavehus.. 

nu har jeg fået sat den op udluftet og hvad man nu skal gøre.. men men den vil ikke varme.. den kan køle men ikke varme... indedelen er sluttet til en stikkontakt. udedelen har en ven sat til med 3 faset kabel.. kompressoren kører i udedelen.. den store propel den kører ikke...  nogen herinde der ved hvad der kan være galt.. vill jo nødig skulle ha en mand ud og kigge på den det er jo halv dyrt...

ved ikke helt om det er de 3 faser den er gal med eller hvad...

håber nogen kan hjælpe...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm... tre faser eller tre ledere?!?

Der skal være et kabel med 5 ledere, så vidt jeg ved. Disse pumper har jeg ikke arbejdet med.
Fase, Nul og Jord. + en leder til køl og en til varme. Prøv at pille dækslet af yderdelen og se hvor mange klemmer der er.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

prøver lige lave en lille tegning over den....

 

|+| |+| |+| |+| |+|  |+|
 1   2N   3   4    5   jord

kan ikke helt huske om klemme nr 5 er med.... men kan man så brae lave en lus ???

tror ikke nr. 5 er med. der skulle gerne være det samme antal i indedelen. disse skal så forbindes lige over. Altså 1 til 1 2 til 2 osv... det burde der ikke være de store ben i!!

Næstformanden


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hmmm... nå.... jamen forbindelsen mellem indedelen og udedelen der er ellers et kabel med et lille stik der stikkes i udedelen...  og så har vi trukket seperat strøm til udedelen.. da på indedelen sidder bare en stikprop til en  stikkontakten.. 
men man trækker måske strømmen til udedelen fra indedelen af...
Annonce
Jeg tror det stik du snakker om er til kompressorvarmen eller en føler. Det sker ofte med et stik,
Prøv at føre et kabel fra indedel til yderdel. Mener også at det burde stå i brugsforvirringen...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
ja brugsforvirringen det kan vi vist godt kalde den.. -'g' det må jeg lige ud og ha kigget på i dag....
Indedelen af en varmepumpe styrer udedelen - hvordan skulle det ellers kunne virke ? Derfor er der sandsynligvis brug for flere forbindelser imellem enhederne - og derfor drejer det sig ikke blot om at sætte to forskellige el-kabler til henholdsvis ude- og indedel. Mon ikke der var et fem-lederkabel med/uden stik mellem enhederne ved leveringen ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis