Svamp i væg? eller?

Hej alle her på Lav-Det-Selv.dk,

Jeg har ikke megen viden om dette emne, så håber der er nogle derude der kan hjælpe mig.

På min ene væk i stuen som går ud mod haven begyndte der i vinters at komme nogle gule farver. Jeg har forsøgt at male hen over det, men det er hurtigt kommet igen. Uden at have meget viden om dette, har jeg en nervøs mistanke om det kunne være noget råd eller svamp i vægen?

Kan i se ud fra det billed jeg har taget om det kan være i den stil?
Har i nogle råd til hvordan jeg skal gribe dette an?

Mvh. Daniel

Link til billed i større format:
http://videomonster.dk/screenshots/deb6f6368550e283ad579c15dfd6cd67.png
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner fugt. Og hvis der er tale om en ydervæg, kan det meget vel være optrængende fugt, så vel som indtrængende fugt.
Er der tapet på væggen bør du pille denne ned og se om der faktisk ER svamp nedenunder. Og du bør under alle omstændigheder kigge efter revner i dit murværk eller din sokkel udendørs.

Hej Twist

Ja, det ligner skimmelsvamp, eller lignende. Det er tegn på at der trænger fugt ind i væggen, sansynligvis udefra. Det kan være et defekt nedløbsrør, eller tagrende.

Prøv at studere din ydervæg og find ud af hvordan fugten kommer ind i væggen.

Du skal først male væggen, når "fejlen" er ordnet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er det savsmuldstapet på væggen? Det ligner akkurat samme type fugt vi havde et sted hvor en inddækning ved ovenlys vindue var utæt - hvis der så er varme og stillestående luft i væggen får man alle følgerne - vores nåede at blive grønt inden sommeren hvor vi fixede det ved at lave nyt tag

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også