opretning af gulve med minimalt forhøjning af gulvet

Hej,

Jeg skal have rettet gulv op på 1.salen.
Mit problem ligger i af jeg helst ikke vil forøge gulvhøjden nævneværdigt der hvor det er højest, men der er en del lunker i gulvet, blandandet hvor det er sunket et par cm (2-3cm). 
Mit spørgsmål er så om det er muligt at ligge flydespartel så det kun fylder lunker ud, eller skal man ligge et komplet lag for at det vil fungere ? og hvor tyndt kan sådan et ligges ?

har fået et overordentligt fornuftigt tilbud på flydespartel (omk 90 kr for 25 kg) men firmate siger en minimum lag tykkelse på 7 mm. uanset hvilken type der er tale om (fin eller grov) har en ide om de bare gerne vil sælge noget :)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal selv til snart at bruge en større mængde flydespartel - hvor har du fået det til den pris? :-)

/Bellni

 

- Jeg mener at der på poserne fra Maxit står en minimum højde på 2 mm - max 5 cm, det er fint til det du skal lave. og du behøver ikke at lave et helt sammenhængende gulv, du kan nøjes med at rette lunkerne.

Mvh


<p>Peter Madsen</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
@bellini det er et firma der skal ud og rette et gulv op for en kammerart og så kan sælge ham lidt ekstra oveni i til den pris.

@pema, ok men ved ikke lige om det er maxit som jeg får, det skal jeg lige kigge på.

der skal iøvrigt flydende parketgulv oven på hvis det har noget at sige.

Forleden havde jeg en tømrer på besøg ifm tilbud på udskiftning af tag og jeg spurgte ham, "kan jeg rette mit planke gulv på 1. sal op med niveleringsspartel og ligge flydende gulv?"
Det kunne han ikke se nogen problemer i. Jeg er mest nervøs for at cement massen knækker da plankegulvet jo giver sig lidt. Det skulle jeg ikke være nervøs for, men jeg skulle skrue plankerne fast først og tætte eventuelle sprækker i gulvet.
Hvis gulvet er helt tæt sagde han man kunne rette det op med fint tørt sand, hvilket er en del billigere løsning end med niveleringsspartel. Her skal man dog sikre der ikke kan komme luft ind under gulvet (tætning langs kanter) da sandet ellers vil flytte sig og 'blæse op' gennem utætheder i det flydende gulv.


 

hmm ok well der er allerede betondæk på mit så det løber ingen vegne
Jeg har nu altså også brugt ticket med lidt sand. Det er fint hvis der kommer trægulv ovenpå. Først sand, så lidt skumgummi eller filt til at tage skridtlydene, samt til at sikre sig at sandet ligger nogenlunde jævnt. Så flydende gulv, og lidt silicone i siderne. Når der så kommer paneler op ser man ikke siliconen, og sandet bliver på sin plads.
Sand er billigt, let at nivelere, skal ikke tørre efter udlægning, og det er let at arbejde med. Det kan dog ikke anbefales hvis du skal have fliser på gulvet ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også