Ang. isolering og beklædning af garage

Hej allesammen.

Jeg skal til at indrette værksted i min garage, men skal du først lige have isoleret den og beklædet den invendig. jeg har hørt at man kan få en slags isolering (en slags folie ) som man bare kan skrue op på væggen og derefter beklæde med plader, men ved ikke helt hvad det er for noget. håber der er nogen der kan hjælpe mig,

det er noget med at det er noget tyndt noget men svare til 100mm isolering.

eller har jeg set at man kan få gipsplader med isolering bag på, men hvor kan man mon køber dem og til hvad pris?

mvh
Tomas

Tomas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ret. Det er en form for alutæppe - husker ikke hvad det hedder. Når man sætter det op, skal det bue væk fra din vægplade. På den måde vil varmen der løber ud gennem væggen blive reflekteret og sendt tilbage igen. Det stiller dog store krav til at det er et lukket system, så varmen ikke fiser ud. Jeg mener det koster omkring 150 kr/kvm, men skulle være rigtig effektivt og noget man hos Rockwool ikke kan være helt tilfreds med, hvis det slår igennem. Mener dog ikke det er godkendt i DK endnu, men sådan er det jo med alt nyt i dette land - det skal testes og godkendes af 4000 mennesker så det kan overholde vores store lands egen standarder.....
Men det med plader med isolering bag på, er godt nok også dyre. Sæt dig lige ned og regn på om det kan lade sig gøre. Husk dog at det selvfølgelig er mest tidskrævende med lægteskelet og løs isolering + plus gips. Men det er vel prisen der er alt afgørende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis