Det lugter af udstødning

Hej.

Jeg har lige købt en punto 1.2S fra 97.

Jeg lagde desværre ikke mærke til det da jeg prøvekørte bilen, men når jeg har kørt lidt begynder der at lugte i kabinen.

Jeg har fundet ud af, at det kun er når blæseren er tændt og kun når den blæser varm luft.

Det lugter af udstødning.

Jeg vil selv tro, at det betyder at der er et hul et sted, hvor udstødningsrøgen slipper ud og derfra ind i en blæsekanal.

Jeg er ikke super skrap til det med biler (endnu).

Er der nogen af jer, der har en ide om hvad det kan være?

Husk, at det er ikke når jeg blæser kold luft ind.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

det kunne godt være dit varme legme der lidt utæt lugten lugter lidt sødligt

hus at holde øje med dit kølervæske

hviis det er varmelegemet kan du kontrolere det ved ovre i pasaser siden at stikke

hånden ind under  afdækningen ved midter konsoldet og mærke på bunden af varme aparatet om der er fugt der når der er åbent for varmen

hvis der er det skal du få lagt en plastik pose over den lille box der sider lige under
kassen det er airbags ud løseren og den tåler ikke vand

fra dit andet indlæg   abs system     hvis bare lampen går ud når du ha startet bilen så virker systemet  den tid lampen lyser nå du slår  tændingen til og den går ud igen er en selv kontrol af systemet
med hensyn til afprøvning så skal man bremse temmeligt hårdt op faktisk skal man "klodse bremsen"og så kommer reaktionen og den er ret voldsom mange bliver alvorligt for skrækket når det sker
eksmek

Skrevet af eksmek den 16-09-2008 23:13

hej

det kunne godt være dit varme legme der lidt utæt lugten lugter lidt sødligt

hus at holde øje med dit kølervæske

hviis det er varmelegemet kan du kontrolere det ved ovre i pasaser siden at stikke

hånden ind under  afdækningen ved midter konsoldet og mærke på bunden af varme aparatet om der er fugt der når der er åbent for varmen

hvis der er det skal du få lagt en plastik pose over den lille box der sider lige under
kassen det er airbags ud løseren og den tåler ikke vand

fra dit andet indlæg   abs system     hvis bare lampen går ud når du ha startet bilen så virker systemet  den tid lampen lyser nå du slår  tændingen til og den går ud igen er en selv kontrol af systemet
med hensyn til afprøvning så skal man bremse temmeligt hårdt op faktisk skal man "klodse bremsen"og så kommer reaktionen og den er ret voldsom mange bliver alvorligt for skrækket når det sker
eksmek


Jeg vil prøve det du skriver mht. varmelegemet.
Men jeg syntes nu ikke det lugter sødligt. Mere som der lugter i en færge, i p-kælderen.

Skrevet af eksmek den 16-09-2008 23:13

hej

det kunne godt være dit varme legme der lidt utæt lugten lugter lidt sødligt

hus at holde øje med dit kølervæske

hviis det er varmelegemet kan du kontrolere det ved ovre i pasaser siden at stikke

hånden ind under  afdækningen ved midter konsoldet og mærke på bunden af varme aparatet om der er fugt der når der er åbent for varmen


Nu var jeg ude og køre en tur idag, og jeg syntes faktisk det lugter en smule sødt. Ikke så meget af udstødning som jeg først mente.

Jeg fik en ven ind i bilen, og spurgte hvad han syntes, og han sagde også kølervæske.
Så mon ikke det er det, det er.

Jeg prøvede så det du skrev, men kan ikke helt lure hvad du mener med at stikke hånden ind under afdækningen.

Jeg prøvede at stikke hånden ind under handskerummet og så mod venstre.
Er det det du mener?

´hej
ja

det kan godt være du er nødtil at fjernedet plastik afdæke der sider fra  hanskerummet ogind mod midter konsolet for at komme til at se noget
eksmek

Ok. Jeg vil prøve igen i morgen. Tak for det :)
Hej,

Jeg er næsten helt sikker på at det er dit varmelegeme der er utæt - det er et svagt punkt på punto'en

Det er ikke helt nemt at udskifte da du skal ha' hele instrumentbordet afmonteret.

Jesper

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis