Gulvvarme(styring)

Hej gruppe
Jeg har fået renoveret huset, så der nu er gulvvarme i hele hytten med 5 kredse (og 110m2). Der er desværre endnu ikke monteret styring på, så jeg kigger på et manuelt styret system - finanserne er for øjeblikket ikke til det trådløse.
Fyret er et Vaillant (~10 år gammelt) - kondenserende fyr. Starter jeg det op, og sætter varmen til minimum - så er fremkøbstemperaturen næsten 40 grader - og det er ikke så smart, når vi både har træ og flisegulv - plus at der ikke er individuel styring.

Jeg har kig på dette:
kortlink.dk/altra/5s7g

Er der nogen der har erfaring med dette, pumpen - eller har andre gode råd?

Hvad betyder det at der er flowkontrolleret fordelerrør?

Jeg vedlægger lige et billede af mit fyr - og varmeinstallation

mvh TS

PS. nogen der kender en VVS i København (Bagsværd) som kan montere ovenstående?


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej TOSCH
HMMmm,som gl VVS montør kan jeg kun sige at du er PÅ den med hensyn til styringen af din gulvvarme:-( du har ikke en chance for at styre din gulvvarme med de fordelerrør der sidder under dit fyr,de fordelerrør der sidder der nu, er der fuld tryk på ALLE kredse HELE tiden !!!
Og det DUER IKKE,du er simpelthen nød til at skifte dem til nogle fordelerrør til VARME(ikke til VAND,som dem der sidder under fyret nu!!!) fordelerrør til varme kan drosles hver for sig,afhængig af længden af "gulvvarme slangerne"/M2 i hvert rum, nogle af fordelerrørene til varme kan "drosles" manuelt, inden de evt monteres med automatik.
Håber godt nok ikke det er en RIGTIG VVS´er der har monteret det du har nu, for så burde HAN SKAMME SIG!!!!
SKRIV hvis du mangler yderlig info!!
Hej Tosch

Det er en shunt som den du linker til du skal bruge.

Flowkontroller er de klare toppe der sidder på den nederste manifold, de viser hvor hurtigt dit vand løber i de forskellige rør. De skulle gøre det letterer at justerer anlæget ind, da strengene i de rum der skal have samme temperatur skal have samme flow. Du skal dog være opmærksom på at de kan have en misvisning.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis