Pære med skumrings sensor

Jeg har installeret 2 elsparepære med sensor i mine udendøres lamper.. genialt ide jeg først har opdagede nu..

Den tænder når det bliver mørkt og slukker når det bliver lyst... men burde den så ikke slukke når den tænder.. ??????????

Jeg mener den slukker jo når der er lys, og den lyser jo selv lampen op... så den burde stå og tænde og slukke og tænde.. 

Kan nogen forklare hvordan det virker, på dansk...? 

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et kvalificeret "gæt" måske det har noget med bølgelængden på det kunstige lys frem for det naturlige.

V.h. Håndværkeren
Jeg skal ikke kloge mig på dete emne, men jeg husker, det var spøjst, da jeg for en del år siden satte mine op. Hvis jeg tog strømmen fra i mørke og tændte igen, lyste de ikke, men tændte igen ved næste tusmørke. De tændte heller ikke hvis man bare blokerede cellen. og de gik heller ikke ud hvis jeg lyste på dem. Det virkede, som om, ændringer skulle ske langsomt. Det snød mig en kende i starten.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Uden at kende mærket på din pære vil jeg nok stille mig enig med Håndværkeren. De fleste sensorer reagerer ofte på det infrarøde spektrum (det er billigere at producere end at differentiere på HELE det synlige spektrum), hvilket betyder at lommelygter, reflekteret lys, osv ikke påvirker sensoren.
Jeg har dog ikke hørt om et skumringsrelæ der ikke aktiveredes (hvis det altså virker) når man tildækker det. Der er dog nogle relæer der tager længere tid før de aktiveres, eks. fordi de kun foretager en måling hver 2-3 minutter eller mere (af sparehensyn).
Jeg har købt mine i føtex..! og jeg er godt tilfreds med dem, når man tænder på kontakten, så tænder pæren, med det samme.. og inden for få sekunder, finder den ud af at det er lyst og slukker.. altså med mindre det mørkt, så forbliver den selvfølgelig tændt..!

Det kan være de er blevet forbedrede lidt i forhold til de første du købt lynæs.. men som sagt har jeg først opdagede dem nu...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis