Stålspær

Hej er helt ny på forum

Mit problem er at jeg skal igang med en ny garage på 8x11 m og spær skal være i stål
da jeg vil have fri højde i garagen, fuld muret og tegl tag (altså tungt tag) . spørgsmålet er så hvilke dim skal spærene have og var der muligvis nogen der ligger inde med tegninger på sådanne, har mulighed for at få en til at lave dem.

Mvh  Kito

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring og snak med Øster Kippinge Stålindustri. Snak med Henning Skafte. De laver selv stålspær og han vil garanteret lynhurtigt kunne give dig nogle dimensioner på noget jern du bør bruge.
Du kan ikke få bygge tilladelse til at opføre et bygning uden der foreligger en bergening af stålspærrene. Men det koster ikke alverden at få beregnet et par spær

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Og hvor og hvem kan lave sådan tegning og beregning

Kito
Kender ikke lige de lokale firmaer i dit område men der er helt sikkert nogen der laver jernkonstruktioner der kan klare det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ipe 200 med på svejst kile under , hvad er tag hælning ?   hej
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu behøver det jo ikke at være i stål for at få fri højde,
Træmanden


Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Sad lige og tænkte det samme.

Har du tjekket prisen hvis det i stedet er opbygget af limtræ og bjælkespær, eller via halrammer eller saksespær.

Skrevet af sluppermand på 12 aug 2009 15:44
karl molin lever af det
Jaa, det er vi jo mange der gør...
det er sikkert rigtigt carsten men jeg må jo ligesom nøjes med at nævne dem jeg kender til
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også