Fjerne slem lak fra gulv?

Hejsa. Jeg har verdens grimmeste gulv. Det er mørkt med maling pletter. Lakeringen er grim, og måske 20 år gammel. Jeg er en fattig studerende, men vil gerne have et pænt gulv. Hvad gør jeg? Jeg har prøvet at ligge brun sæbe på, og så plastik oven på. Og det har nogle steder fjernet alt lakeringen perfekt, med et nogenlunde gulv nedenunder. Andre steder har den brune sæbe dog ikke virket overhovedet, så nu er gulvet faktisk endnu grimmere. Hvordan får jeg fjernet lakeringen? Gør ikke noget resultatet ikke bliver fantastisk. Kan kun være pænere end det er nu. Og vil ikke have det afslibet, det er simpelthen for dyrt for mig pt. Og ikke arbejdet værd, da det er en lejelejlighed. På forhånd tak! Jesper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så lad være med at kigge ned på gulvet Du kan ikke fjerne den lak ordentligt, med mindre det bliver slebet. Ikke engang maling hen over bliver ordentligt. Hvis du fjerner lakken som du har gjort, har du nu også et åbent og modtageligt gulv som samler skidt - det er ikke pænt om nogle måneder. Der er bare nogle ting der koster penge hvis man vil renovere og have det pænere. Gulve bliver samtidig udsat for et stort slid, så det skal laves ordentligt. Tag en snak med udlejer, han må da have en interesse i at få det ordnet.
Som Anders siger.... Men hvis du lader træet stå "åbent" i længer tid, så giv det lige en gang sæbe eller lign, så du ikke får problemer senere. Det behøver hverken at være dyrt eller besværligt. Og du kommer til at fortyde at du INTET gør ved gulvet.

Desværre ER vejen frem altså isblæsning eller slibning. Men det behøver nu altså heller ikke at være så dyrt hvis du gør det selv (ved ca. 40 kvm gulv):

Leje af slibemaskine 1 døgn: kr. 200,- (kantsliber kan du ofte få med gratis, ellers køb en deltasliber til en hund hos onkel harald)
Køb af slibeskiver hertil: korn 80-120 2-4 stk, evt. korn 180 4 stk efterfølgende ca. kr. 200,-