Spartling af multipladevæg

Har just opsat en brusevæg (med multipladelim) og skal have spartlet den inden der dels kan komme vådrumssikring på den ene side og efterfølgende fliser samt glasvæv på den anden side.

H+H anbefaler cementbaseret spartelmasse til vådrum, men jeg kan ikke finde deres produkt til salg nogle steder. Hvilke produkter kan jeg ellers bruge - jeg er rundforvirret over alle de mange typer spartel.

Hvad skal jeg slibe overskydende pladelim af med - grov sandpapir?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
........... ja overskydende pladelim er et problem når den er gennemhærdet ....... jeg ville prøve med en kraftig skarp håndspartel.....

en almindelig sandspartel er ikke god nok i et vådrum ......... har forhandleren af pladerne ikke en spartel på cementbasis`???..........   alternativt må en vådrumsspartel kunne bruges .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Pladelimen er der ikke vildt meget af - blot en smule der kommer ud af fugerne. Jeg må se om jeg kan skrabe/knække det væk med en metalspartel.

Bauhaus sælger bl.a. Maxit's produkter. Noget brugbart? http://www.husk-det-hele.dk/docs/produkt/produktListe.asp?id=3

Kunne man alternativt anvende multifliseklæb som der alligevel skal på inden fliserne skal sættes op? Altså et lag multiflisklæb, vådrumssikring og endnu et lag multifliseklæb når fliser skal på.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den ene side med fliser er lige meget med at spartle. Fliseklæben + vådrumssikring er i så tykt et lag, så de små ujævnheder der vil være bliver "gemt i fliseklæben. På den anden side skal du fuldspartle med ganske almindelig vådrumsspartel, så får du det pæneste resultat. Det overskydende pladelim kan du lige kradse/slå af med en mejsel - man skal ikke gøre det sværere end det er
som anders siger, eller tag nogen lim og træk at tyndt lag på hvis den er helt gal

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også