Døråbning gøres større

Jeg går med tanker om at gøre døråbningen mellem en gang og en stue større ved at rive en del af en bærende væg ned. Mig bekendt så er proceduren at man kontakter et ingeniør firma som kommer forbi og finder ud af hvordan det skal laves og hvor man derefter søger om tilladelse hos kommunen. Mit spørgsmål er så, hvad sker der derefter ? Skal man få et murer firma til at lave et svineriet eller skal man lave noget selv og spare lidt. Hvor billigt kan sådan noget i det hele taget laves for. Jeg snakkede med et firma imorges som ved et slag på tasken ville lave det for 35.000,- eks moms. ( på tlf uden at have set det ) Jeg synes det lyder som røveri ved højlys dag! Eller er det mig som er forkert på den. Mvh Kristian
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja men det kommer jo helt an på hvor det er henne er det på 4 sal er det da billigt nok. Men mener da ikke der skal søges om tilladelse hos komunen for at ændre lidt på en væg men kan godt være jeg tager fejl

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

I en etage ejendom eller i en villa

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er en etage ejendom på 5 etager
På 5 etager...?!?

Så ville jeg ikke røre en væg eller noget andet bærende før jeg havde en underskrevet kontrakt i hånden fra et firma!! Kan du ikke se at du "bare lige" rykker en enkelt sten ud og hele huset sætter sig!! Så hænger de øverste 4 etager på dig:-(

Jeg ville helt klart kontakte nogen og få tegnet en forsikring.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Ja jeg har tænkt på at tegne en forsikring for at være på den sikre side. Jeg er nu i mellemtiden blevet i tvivl om væggen er afstivende eller bærende men det er self. noget som en ingeniør må vurderer når han ser på tegningerne af huset.
Du skal helt klart have nogle til at beregne styrken af afstiveren, samt hvor og hvor mange understøtninger der skal være. Der skal nok en hel stak soldater op, og måske også i evt. kælder.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nok er jeg frisk på meget, men det der ville jeg holde nallerne meget langt fra, uanset hvad den væg gør.
Selv om det på alle måder ville byde mig imod, ville jeg overlade det til et proff. firma og sikre mig at de har den fornødne ekspertise og ikke mindst forsikring.
Jeg kan få kuldegysninger ved tanken om, hvad der kan gå galt.
Sorry! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Det koster desværre en arm. Vi laver det tit og det tager bare lang tid at ligge et jern op uanset hvad metode man bruger. Nar man endelig har fået det op skal det også støbes til med stræknet eller lignende i.
Du kan nok få det lidt ned i pris ved selv at stå for afskafning af affaldet og oprydningen

Tror umiddelbart at det skal laves ved at bruge jokker da der er et eksiterende dørhul. Dvs at man banker små jern igennem væggen og genskaber¨trykket på muren opad ved hjælp af soldater. Normal er det nok ligge 4*4bjælker på eksiterende gulv (på tværs af de bærende bjælker).
Så er det bare at pille sten ud og ligge jernet op og fuge det til og støbe det inde (husk c100/400!!)
Når det er hærdet er det ned med soldaterne og lappe hullet fra jokkerne og så er man klar til at fjerne det sidste murværk.

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis