Hvor købes træ.

Hej

Har planer om et lille vinterprojekt.

At lave et tv bord, bredt og ikke ret højt.
Der skal være 2 skuffer i højden.

Hvor købes f.eks bøgetræ og egetræ til den slags opgaver.

Jeg bor i Hørning, imellem Skanderborg og Århus.

Jeg har hørt fra 2 der købte det i Bauhaus. Men det har efterfølgende slået sig kraftigt og givet store revner.
Det skyldes vel at Bauhaus ikke har haft det til tørre længe nok.

Er der nogen af jer der har set det tv møbel fra Skovby møbelfrabrik. De har en link placeret i hjørnet af møblet, så dvd afsp. /optager og andet kan stå nede i skufferne.
Kan man ikke lave et sådan link selv.
Nogle der har "opskriften" på noget der virker.

Skinner til skufferne, skal være lidt kraftigere end dem der bruges til udtræksplader på børneskriveborde.
Nogen der ved hvor de købes. ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved at diverse skinner til skuffer kan købes hos Carl F. De har et hav af forskellige slags, og jeg mener endda man kan bladre i kataloget på nettet.

Peace through superior firepower.

Jeg køber normalt stavlimede bordplader (27 eller 40 mm) til disse formål. De slår sig ikke så ofte, med mindre man udsætter dem for meget fugt eller lign. Jeg har prøvet at bruge hylder, men dybden på disse er ofte max 30-40 cm, hvilket ikke altid er helt ok til mine formål. Så hellere høvle eller skære i en tykkere plade hvis man har værktøjet til det. At lime på langs i tynde plader er noget skidt. Bordplader er ofte på tilbud i div. byggemarkeder.

Husk dog lige at kigge træet efter for huller, knaster, revner, spartlinger, ujævnheder og synlige samlinger. Især hvis du køber dit træ i silvan, jem&fix eller lign. vil du opleve at der kan være nogle kvalitetsmæssige udfordringer. Tag istedet hellere ned til din lokale tømmerhandel (der sandsynligvis alligevel er ejet af Danske trælast ligesom Silvan) og kig hvad de har. Ofte vil du kunne finde 1. sorterings træ, hvor byggemarkederne får usorteret eller 2. sorting for at holde prisen nede. Prisen er dog ofte også noget højere.

mht. det "link" du omtaler, vil jeg tro du mener en IR repeater af en slags. Søg evt. på "remote extension" på nettet. De findes skam i rigt omfang og mange typer. Du kan sågar endog få en radio dims du sætter på dine batterier så IR trykket bliver lavet om til et radio signal og dermed kan gå igennem træ. Det virker dog ikke altid lige godt i alle fjernbetjeninger og koster også noget ekstra.
Hej Bindestreg1

Du har en træ grossist ( næsten ) i baghaven, Grønning hårdt træ i stilling, jeg har handlet der nogle gange, sidste gang skulle jeg bruge et stykke egetræ på 2,5 m og 2 x 4" det kostede ca. det halve af et ege bræt 1 x 4" i bauhaus på 2m.
Her er link til dem.

http://www.groenning-hardwood.dk/

Mvh
Steen
så dvd afsp. /optager og andet kan stå nede i skufferne.

bliver dit hardware så ikke for varmt????

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej grandoldman

Jeg håber ikke det får det for varmt.
Planen er at der skal monteres hulplade på bagsiden af "tv-møblet"
Det kommer nok nærmere til at ligne en skænk, bare meget lav.

Til I andre, tak for jeres information og links, jeg vil straks her i weekenden kigge på dem.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

det skal købes i kævle og så lav det´helt fra bunden? uploder billeder på mandag så du kan se hvad hvordan vi har gjordt



 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis