udskiftning af bremserør til baghjul

Hej har lige et par spørgsmpl vedr. bremserør.
min Rover 820 var til syn i Torsdags hvor den blev kasseret p.g.a. rust ved venstre baghjlus bremserør.
Nu har jeg pillet baghjullet af og bremserøret er 10 cm langt før det går ind i kabinen og køre så videre indvendigt.
umidelbart er der ikke rust - men kan dog godt se at det ikke skinner...

Mit spørgsmål er så (hvis nogen kan svare på det) - skal man død pine skifte røret i den fulde længde eller kan man nøjes med at skifte de sidste 30-40 cm - det vil være ca. 100 gange nemmere end at skifte hele røret fra bagenden op til ABS blokken i motorummet (rørne går indvendigt i kabinen og kræver at man afmontere bagsæde + indvendig dørpaneler + lidt ekstra.

på hvilken måde "samler" man røret hvis man kan nøjes med at sifte en del af det - og er der nogle firmaer i kbh området som kan anbefales til en sådan operation ?
Hej har lige et par spørgsmpl vedr. bremserør. min... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super, Tak for det hurtige svar.
Der er absolut ingen tegn på gravrust eller bobler - heller ikke før min afrensning.
Ærligt talt var jeg lidt overrasket da jeg afmonteret hjulet, jeg kunne ikke se hvor de mente der var rust (røret er trods alt kun 10 cm langt, så jeg burde vel kunne se det..)
anyway, hvis de siger at de ikke kan vurdere rørets stand er det vel fair - så jeg har afrenset det efter bedste evne (det var dinitrol behandlet) - nu skinner rørene sølv blankt, men med omtalte sorte pletter hist og her.

Jeg tager den forbi et omsyns sted i morgen.Så må jeg jo se hvad de siger til det.

Efter synet, som du garanteret går lige igennem fsv. ang. rørene, må du endelig sørge for at rustbeskytte de nu nøgne rør og sørge for at få noget presset ind gennem gummigennemføringen til kabinen. Netop en sådan gennemføring kan holde på fugt og skabe en næsten usynlig tæring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Rigtig mange tak for de gode råd til alle.
Bilen er nu synet, og jeg har sparet en masse besvær og tid($)
omsynet tog 5 minutter, og der var selvfølgelig ingen problemmer - jeg hart fuld tillid til rørene og jeg vil sørge for at de hurtigst muligt bliver beskyttet med noget sort dinitrol stads som jeg har i en bøtte
nogen gode råd andet end at sørge for at muffen er fuldt godt op.... bør jeg grunde med noget andet først (den bøtte jeg har er noget tykt tjære agtigt stads)

I øvrigt ..bør jeg rense forhjulsrørne også ? og give dem samme behandling eller er det bedre blot at smøre ovenpå med dinitrol produktet uden at rense ned først...måske kun med petrolium/wd40 for at tage det som kan tøres væk.
Til lykke!!
Hvis ikke der er tegn på at der er gang i tæring på dine bremserør, synes jeg ikke du skal slibe dem blanke. Den belægning, som rørene har fra fabrikkens side er med til at beskytte dem mod rust. Hvis de ellers er rene, så er det da udmærket at give dem lidt opfølgende rustbeskyttelse som du påtænker.

Under gummimuffen er det blot et spørgsmål om i det hele taget at få proppet lidt fedteri ind. Hvis du køber noget rustbeskyttelse på spray med en forlænger på, kan man fise noget stads ind under manchetten og ellers er det ikke rigtig til at opstille nogen speciel fremgangsmåde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan evt. købe en dåse zinkspray og grunde med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis