Punto '97. Diverse spørgsmål.

Hej.

Jeg har lige købt en Punto 60-S fra 1997.

Bilen er rigtig pn og meget velholdt.

Men den er jo lidt skrabet hvad angår udstyr ol.
Så jeg har et par ting jeg gerne vil lave på den. Men jeg er ikke super til det med biler i forvejen. Nok mest fordi det aldrig rigtig har interesseret mig så meget.

Jeg håber lidt at i kan give mig nogen gåde råd, og måske fortælle mig hvor jeg får fat på de dele jeg skal bruge.

Her er hvad jeg gerne vil ha lavet;

1) Fjernbetjent centrallås - Jeg har kigget på nogle videoer + brugsvejledninger, og det ser ud til at kunne lade sig gøre for mig.

2) El-ruder. Det er vist lidt det samme som centrallåsen. Dørbækledningen af, og så sætte de der ting på.

3) Bagruderne skal tones - Jeg har noget tonongsfilm jeg engang har købt, og igen. Youtube er meget god til at finde ud af hvordan man gør det.

4) Antennen driller lidt. Den sidder ikke ordentlig fast, og radioen kan kun spille 90,4 engang imellem, og ikke særlig godt.
Kan jeg bare købe en ny antenne og smide på, eller hvordan fungerer det.

5) Skal også smide en andne radio i på et tidspunkt, men det venter vi lidt med.

Håber nogen af jer kan hjælpe, og ellers så er alle gode råd mht. punoer velkomne :)

// Hjalte
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I dit sted ville jeg glemme alt om centrallås og el-ruder. Det jeg har set af den slags eftermonteret bras, har almindeligvis voldt megen sorg.
Det er ikke så bare lige. Der skal trækkes ret kraftig strøm via sikringer og relæer ud i dørene, og man skal sikre sig at disse ledninger ikke gnaves over i dørkarme osv. Hvis du ikke laver det ordentligt, kommer det aldrig til at virke bare nogenlunde tilfredsstillende.
Jeg har rodet rigtig meget med biler og jeg skulle i hvert fald ikke spilde mine kroner og timer på sådan noget.
Hvis dine ruder er dobbeltkrumme, er det ikke bare lige at sætte folie på. Hvis det er reklamevideoer du ser, skal du nok tage oplysningerne med lidt forbehold. Bagruder er som regel dobbeltkrumme.
Antennen er ikke det store biks.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm den 15-09-2008 09:12
I dit sted ville jeg glemme alt om centrallås og el-ruder. Det jeg har set af den slags eftermonteret bras, har almindeligvis voldt megen sorg.
Det er ikke så bare lige. Der skal trækkes ret kraftig strøm via sikringer og relæer ud i dørene, og man skal sikre sig at disse ledninger ikke gnaves over i dørkarme osv. Hvis du ikke laver det ordentligt, kommer det aldrig til at virke bare nogenlunde tilfredsstillende.
Jeg har rodet rigtig meget med biler og jeg skulle i hvert fald ikke spilde mine kroner og timer på sådan noget.
Hvis dine ruder er dobbeltkrumme, er det ikke bare lige at sætte folie på. Hvis det er reklamevideoer du ser, skal du nok tage oplysningerne med lidt forbehold. Bagruder er som regel dobbeltkrumme.
Antennen er ikke det store biks.

Mange tak for svaret.

Centrallåsen vil jeg give et forsøg. Det burde kunne lade sig gøre.

Det med el-ruder, er måske ikke så vigtigt. Det tager jeg beslutning om når jeg har sat centrallås i. Alt efter for godt det går

Det skulle være ret ligetil at tone ruderne ved bagsæderne. På puntoen kan man afmontere dem. Og det ser relativt simpelt ud.
Bagruden, kunne godt blive lidt svær da den er krum. Ved ikke helt hvad du mener med dobbeltkrum?

Kan jeg bare skifte antennen, eller er det måske noget andet der er i vejen?
Som sagt, så kan jeg høre een kanal, en gang imellem

MVH.
Hjalte
Dobbeltkrum er når ruden buer 2 veje, hvilket de allerfleste gør.
Nu er det jo lidt svært at udtale sig om, hvad andre kan. Hvis du kun har en neglesaks til at gøre med, ja så er det meget svært! :)
Men opgaven er ikke særlig kompliceret, hvis det da ikke handler om at sætte en automatisk i, og noget tyder på at det kunne være årsagen. En antenne skal have god stelforbindelse, for at den ikke skal give skrat og dårlig modtageforhold i radioen. En alm antenne koster ikke alverden, men du kan risikere at skulle pille inderskærm ud, hvis det er en skærmantenne, men det ligger også inden for det overkommelige, forudsat man har passende værktøj og gåpåmod.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm den 15-09-2008 10:26

En antenne skal have god stelforbindelse, for at den ikke skal give skrat og dårlig modtageforhold i radioen. En alm antenne koster ikke alverden, men du kan risikere at skulle pille inderskærm ud, hvis det er en skærmantenne, men det ligger også inden for det overkommelige, forudsat man har passende værktøj og gåpåmod.

Hmm.. Antenne sidder på taget. Den sidder godt nok lidt løst, måske er der en ledning der er gået løs.

Men anyway, tak for alle svarene. Jeg prøver at kigge på det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis