Stiga Park med Briggs & Stratton klipper driller

Hejsa

Jeg har en æld gammel stiga park med en briggs & stratton motor som driller, jeg kan ikke få den ene cylinder til at kører, har skiftet oliefilter og tændrør samt renset luftfilteret. checket tænding (kabel + tændrør) men forgæves.

Tændrør i den cylinder som ikke tænder er meget fedtet og sort - se lidt ud som olie ?

Kan få den til at kører på en cylinder men med en meget fed sort udstødning ? og kun med det andet tændrør ude af den ande cylinderblok

Jeg har ikke meget mere indsigt i sådan en motor med ved at den vist har 18.5 hk fra ny ? og har kørt super godt indtil nu ? (altså motoren) Gearkassen er en hydrostat kasse og de fleste stråler har sat sig så den kører kun i "bakgear" . skal vist renses og stråler "hornes" siger en ekspert....

Hjælp ønskes om motoren - gearkassen tror jeg at jeg kender en som kan hjælpe med.

Hva siges ?

Mvh

Søren_a

søren
Hejsa Jeg har en æld gammel stiga park med en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har checket med en finger ved hullet til tændrøret på den "dårlige" cylinder og intet tændrør i den "gode" cylinder. Der er masser af lufttryk på den dårlige cylinder og kan næsten ikke dreje svinghjulet rundt med en hånd (samtidigt med fingeren på hullet for den "dårlige" cylinder. Går ud fra at det vist er en positiv melding eller va? Nogle andre gode ideer ?

søren
Jeg har tænkt på at renovere motoren og er ikke kommet videre - men ved ikke meget om motorer - og hvor skal jeg starte - skal jeg overhovedet går i gang med det eller er det bedre at finde en ombytter og hvor kan man overhovedet finder sådan en  Gode ideer ønskes !

Vinteren står for døren så man har noget tid til at fixe den inden næste år !

Er der evt. nogle som ved hvor man kan købe brugte reservedele til rimelige penge hvis jeg skulle får brug for dette ?

Mvh Søren

søren
jeg har en stiga villa med 8 hk brigs stratton motor som starter fint når den er kold,men når den har kørt et stykke tid og jeg stopper den kan den ikke starte igen der er ingen gnist,men når den så er blevet kold starter den fint igen???? kan det være tændspolen.håber på en løsning

Ja det kan snildt være din tændspole, der driller.

Hvis svinghjulet er rusten, der hvor det har "kontakt"med tændspolen, kan det hjælpe at pudse rusten af, tændspolen skal sidde så tæt ind til svinghjulet som muligt.
Dog tror jeg ikke det er det når fejlen er periodisk.

Prøv at afmontere "stop" ledningen, så udelukker du det er den der driller, og gå systemet efter for løse forbindelser.

mvh jens

 

hej
jeg har en motor magen til hvor ledningerne er faldet af og nu ved jeg ikke hvor de skal sidde igen kan du ikke sende et billede til mig af hvordan dine sider på motoren dem alle starteren og dem til boksen mm.... mit nr 50483907 det vil være en kæmpe hjælp så jeg kan slå græs igen
på forhånd tak :)
patrol2 skrev den 15-09-2008 21:05:39

Hej!! Den der er magen til min og er en topventiler. Du behøver ikke og kigge ind i tændrørshullet. Den med tændspole kan godt være rigtig.
Er der gnist på begge tændrør ??? Ses ved at tage tændrørene ud - sætte ledningen på og dreje motoren rundt, husk at slå tændingen til. Og husk at læg tændrørene så de får stel - gerne på køleribberne. men pas på fingerne den slår lidt hårdt. er der andre her inde som kan hjælpe så skriv eller send billeder min er født med den motor jeg skal bare vide hvor ledningerne skal sæde.
Meld gerne tilbage.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis