Stiga Park med Briggs & Stratton klipper driller

Hejsa

Jeg har en æld gammel stiga park med en briggs & stratton motor som driller, jeg kan ikke få den ene cylinder til at kører, har skiftet oliefilter og tændrør samt renset luftfilteret. checket tænding (kabel + tændrør) men forgæves.

Tændrør i den cylinder som ikke tænder er meget fedtet og sort - se lidt ud som olie ?

Kan få den til at kører på en cylinder men med en meget fed sort udstødning ? og kun med det andet tændrør ude af den ande cylinderblok

Jeg har ikke meget mere indsigt i sådan en motor med ved at den vist har 18.5 hk fra ny ? og har kørt super godt indtil nu ? (altså motoren) Gearkassen er en hydrostat kasse og de fleste stråler har sat sig så den kører kun i "bakgear" . skal vist renses og stråler "hornes" siger en ekspert....

Hjælp ønskes om motoren - gearkassen tror jeg at jeg kender en som kan hjælpe med.

Hva siges ?

Mvh

Søren_a

søren
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den motor du har, er det en med sideventiler??? Ses ved at der ingen topdæksler er over ventilløfterne.
De gamle motorer havde en tendens til at ventilerne kunne sætte sig, med en lygte burde du kunne se ventilerne ind gennem tændrørshullet, se efter om de åbner og lukker som de skal.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

hej

det kunne godt være tændspolen  på de der 2 cylindrede  er der en dobelt tændspole den ene side kan godt gå til på dem

eksmek

Her er lidt billeder - har ikke kigget ind i cylinderen endnu med en lygte for at se om ventilerne har sat sig...der er ikke meget plads til at se noget men jeg vil prøve

Håber billederne kan give jer et lidt bedre indblik i hvilke motor det drejer sig om - håber på en nem løsning da jeg ikke er god til at skille en motor ad


søren
Hej!! Den der er magen til min og er en topventiler. Du behøver ikke og kigge ind i tændrørshullet. Den med tændspole kan godt være rigtig.
Er der gnist på begge tændrør ??? Ses ved at tage tændrørene ud - sætte ledningen på og dreje motoren rundt, husk at slå tændingen til. Og husk at læg tændrørene så de får stel - gerne på køleribberne. men pas på fingerne den slår lidt hårdt.
Meld gerne tilbage.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Annonce
Jeps der er fuld knald på begge tændrør

søren
Har den kørt fornyligt??? Er der kompression på den cylinder der ikke virker??

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

hvordan checker man lige det ?

søren
Sæt en finger i hullet til tændrøret - drej svinghjulet rundt, du skal nu kunne mærke et lufttryk, lufttrykket skal være så kraftigt, at du får problemer med at dreje svinghjulet rundt. Tag tændrøret ud af den cylinder der virker, så du ikke mærker trykket fra den cylinder. Mærker du ingen lufttryk er jeg bange for at det står ret skidt til, måske hul i stemplet eller måske en knækket plejlstang, en ventil der er brændt, eller der ikke lukker helt.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Det vil jeg prøve - håber på kraftigt lufttryk  du hører snarest

søren
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis