Garage bygning Ca. 50 Kva.



Hej Gutter..

Så blev huset købt :o) Men det vigtigste mangler en garage\værksted til hoppy bilen.

Jeg tænkte på at den ca. skulle være 50-60 Kva. stor med høj resning og være i træ.  fundamentet ville jeg støbe de 90 Cm ned samt lave et beton gulv.

Hvad tror i gutter Ca. sådan et procekt vil løbe op i, i matrialer. Arbejdet skulle jeg nok kunne finde ud, om ikke andet med noget tømre\mure hjælp.

Grunden til at jeg vil lave den i træ er for at holde omkostningerne nede samt at det er pænt.

Takker for de gode råd.

Mvh

Dennis
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

2-300.000 afhængig af, hvor meget udstyr og hvilken konstruktion du vil have.

Husk at sørge for plads i højden til at kunne bruge en lift.
Ligeledes skal du kunne holde garagen frostfri og kunne opvarme den.
Sørg for, at der ikke kan komme overfladevand ind på gulvet ved regnskyl.
Sæt helst 2 porte i, så man ikke skal flytte biler, hver gang noget skal ud og ind.

Her et eksempel på trægarager!


Med venlig hilsen
ktm

 

Det syntes jeg nu lyder temmelig dyrt...! jeg vil sige tro det kan laves for under 70-80.000 i matrialer, hvis du så kan lave det hele selv..!

Jeg har nemlig lige selv regnede på en 50 m2 stor garage, med højrejsning, og glasseret tegltag, 90 cm sokkel, osv.. og matriale prisen blev ca 55.000 kr, din skal jo så være lidt større og så er der alle de ekstra ting..  Garageporte fås selvfølgelig også i mange prisklasser, så der er jo mange ting der kan få det op i pris.

Nu må i ret mig hvis jeg tager fejl.. men kan man selv mure, så er det ikke så meget dyre end at bygge i træ, hvis vi snakker billige sten vs pæn træbeklædning... ikke sporplader eller andet shit....


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Hej Gutter.

Takker for rådene :o)

Jeg havde også håbet på de 60-70000 Kr i matrialer Men det har jo selvfølgelig betydning hvilken port og fenish man vil have.

Ville rigtig gerne have den i røde sten, men kender ikke en mure der har tid til sådan i projekt.  Synes træ er let lettere at arbejde med som GDS

Lad mig endelig får flere input gutter.

Mvh

Dennis

Ps billede af vognen der skal i tørvejr 70´ Challenger

 

 

Billedet kom desværre ikke igennem!
Hvis du ikke vil have kraft, vand, varme, kloak, isolering, indvendig beklædning, termorvinduer, udluftning, gulvfliser, elektriske porte, godt lys, masser af stikkontakter osv, kan prisen bestemt også komme længere ned end det jeg skitserede, men ting udvikler sig, i hvert fald her på matriklen! :)

Murere har ikke helt så travlt som tidligere, og hvis du forbereder alt og har alt klart og er frisk på at knokle røven ud af bukserne som murerarbejdsmand, tror jeg du kan lave en aftale med en murer i dag. Der er sket meget i det sidste års tid mht. mureres travlhed.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hejsa.

 

sorry for den sene tilbage melding.

tankerne var at bygge værkstedet så det stop klar. Uden "indmad" beklædning og strøm. grunden til det var for at holde udgifterne nede ind til der er råd til det næste. J

eg har et værksted til min hoppy bil et stykke fra bopælen til ca. 2000 Dkr om måneden for de penge kunne man jo bygge et fint værksted\garage hjemme.

Jeg tager en snak med den lokale mure om han har tid hvis man selv laver "N.... arbejdet.

:o)

Annonce
Min uopvarmede carport (6 år gl.) er på 33 m2 med pagodetag (eternitskifer) og lærkebeklædning stod mig i ca. 35.000 - hvor tagkonstruktionen var den dyre del (færdigkøbte spær). Ingen sokkel, men sokkelsten og belægningssten som bund.
Så med dobbelt areal og støbt sokkel og gulv (incl. lidt isolering), et par porte og let isolering i vægge og loft, løber du snildt i 80-90.000 - i materialer.

 Men kom igang - dels har du finansieringen på plads, dels øger den værdien af huset, dels er der ikke noget bedre end at kunne gå til og fra sit projekt ;-)


Mvh.

Jan R.
Hey ktm, flot -67'er Mustang - er det din?

Paul

 

 

Hej Gutter :o)

 

Kan godt se at det løber op :o)  Jeg tror jeg regner med ca 50,000 Dkr til at starte med, så må resten komme når der er råd.

Glæder mig til at jeg bare kan gå ud i værkstedet skrue på sagerne :o) uden at skulle køre efter det.

Mvh

Dennis

 

Skrevet af pahawi den 20-09-2008 23:14
Hey ktm, flot -67'er Mustang - er det din?

Paul


Nå, en kender!!

Jeps.
Den har i år bl.a. transporteret mig til Sydfrankrig og retur uden bøvl af nogen art.

Med venlig hilsen
ktm

 

Joh, lidt kender jeg da til -67'eren. Jeg er #380 i MCD, hvor jeg mener at kunne se du også logger ind i ny og næ

Paul 
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis