U581 Can OBDII Live Scanner

Nyere Biler er i dag mere eller mindre computerstyrede det både godt og  skidt,
det gode er, at hvis man har en Live kode scanner, kan man ved hjælp af fejlkoderne, aflæse fejlene på Bilen, men der er mange finesser, man ikke som almindelig Gør det Selv Folket, ikke lige Forstår rigtigt, særligt Live Dataerne.
Jeg håber der er nogen, på nettet der kan hjælpe mig og måske andre med Live

Dataer  som hedder DataStream :

Fuel SYS1 : CL,using HO25 ( Måler hvad og Hvorhenne ? ) Hjælp Søges ?? =

Fuel SYS2 : CL,using HO25 ( Måler hvad og Hvorhenne ? ) i de røde Tekster

COOLANT ( *F ) :  Aktuel KøleVædske Temperatur  ( Målt i Farenheit ? )

ST FTRM1  ( % ) :                ( Måler hvad og Hvorhenne ? )

LT FTRM1  ( % ) :                ( Måler hvad og Hvorhenne ? )

MAP  (in.hg) :  Manifold Absolut Presur ( Det Helt Nøjagtige Vacumtryk Lige Nu )
 
ENGINE (RPM) :  Motorens Aktuelle Omdrejningstal pr. min. ( ca. 700-825 omd.min.)

VEH SPEED (MPH) :  Er Bilens Aktuelle Kørehastighed kan Måles under Kørsel ?

IGN ADV (DEG) :  Tændings Adversering i Grader ( Ændrer sig ved Belastning ? )

IAT ( *F ) :  Den Aktuelle Luft Temperatur i Indsugningen  ( Målt i Farenheit ? )

MAF (lb/min) :  Den Aktuelle Luftmængde opgivet i lb./min.  ( Max Luft Flow ? )

ABSLT TPS (%) :  0 - 100  ( Absolute Throttle Position sensor ) Besvaret

02S11 ( V )   ( % ) :          ( Måler før catalysatoren Lamba ) Besvaret

02S12 ( V )   ( % ) :         ( Måler efter catalysatoren Lamba ) Besvaret

OBD2  STAT : NOT OBD ?

Vi mangler svar på et par røde Tekster endnu,
 jeg håber at de grønne svar er besvaret rigtigt ??

Jeg har en NISSAN Primera 1.8i Comfort årg. 2001 MotrorType : QG18DE
jeg ville blive glad hvis nogen kunne hjælpe mig med Live Dataerne til denne Bil.
Nyere Biler er i dag mere eller mindre... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej qv20 har du husket at komme et 9V. batteri i scanneren den trækker strøm fra bilen når du bruger den i bilen. men skal du beholde dataerne skal du have et 9V. batteri i scanneren ellers kan den ikke huske de sidste aflæste dataer. man overfører dataerne til computeren via et kabel fra scanneren til COM 1 eller USB porten dette kabel fulgte med scanneren ellers kan det købes hos forhandlere det kræver dog et program som findes på nettet det står i brugsanvisningen, di fleste fejlkodestik her i europa hedder OBDII men der er visse forskelle på bilmærkerne i mit stik er der 16 ben i men der er visse modeller der kun har 10 ben stik som er OBDI tror jeg nok ??
Hej QV20 scanneren gemmer kun fejlkoderne,
DU KAN AFLÆSE FEJLKODERNE når scanneren er tilsluttet i Bilen : i
Verticle Diagnois :
1) Trouble Codes
Fejlkoderne slettes her :
2) Erase Codes

fordi man tilslutter scanneren til PC en, er når man skal opdatere scanneren,
jeg har selv svært ved at få computeren og scanneren til at arbejde sammen,
men det håber jeg da at finde ud af på et tidspunkt,

hvad er det for en scanner du har ?? er det en U581 ligesom min ??

God Jul og Godt Nytår til jer alle, her på Lav Det Selv siden
Hej. Ja det er en U581. Men øverst i denne trå, har du nogle billeder liggende fra loggeren. Hvordan har du så lavet dem

God jul og godt nytår
Hej QV20 Billedet af scanneren og logbilledet fandt jeg på nettet, de er lavet som freeze frame billeder, af dem som sælger scanneren, jeg lavede denne tråd or at blive klogere på hvordan scanneren virker, da jeg er ret ny på det felt, jeg har altid repareret min bil selv i de gode gamle dage, hvor der ikke var de store problemer, med motorstyring af bilen, man skulle bare have en omdrejningstæller, og en lampe, der kunne måle kamvinklen på bilen, men, efter nogle dyre besøg hos mekanikeren, blev jeg enig med mig selv om, at jeg ville sætte mig ind i hvordan computerstyringen på bilen virkede, jeg fant ud af at det egentlig er ret simpelt og nemt, ved hjælp af de tusindvis af fejlkoder der findes, kan man nemt finde en fejl på bilen, hurra for de nye fremskridt, ikke sandt !!!
Ok. Så er jeg med. Troede bare at man kunne gemme skærm billederne også overfører dem til Pcen. Men man skal altså skrive dem ned, når man er ude ude i bilen.Tak for hjælpen
Nu har du sikkert fået flere svar siden postens oprettelse. MAP = Vacuum i gasspældet/manifold. Tættere på 0 bar = tomgang. Tættere 1 bar = fuld speeder. 29 in/hg per 1 bar. MAF er mass air flow. Forløberen for MAP. Måler mængde luft som suges ind. lb/min = pund per min.? Google siger en typisk motor giver 10hk per 1 lb/min.

 

Hej dsdsdk

Tak for dit indlæg, som jeg kan bruge,
de røde tekster er ubesvarede,
de grønne er besvarede tekster.
så klø bare på, jeg håber at det hele,
efterhånden bliver grønt.
Har selv lige købt en OBD scanner som din (fra kinapriser.dk) :-) Jeg kan se at der allerede er svaret på en del (også de røde). Coolant i fahrenheit. Kølevæske temperature. Vil gætte på det måles ved tilbageløbet fra motor. Engine rpm er omdrejninger. Veh speed er bilens hastighed. ignition advance er hvor meget før tændrør laver gnist i henhold til hvornår stemplet når toppen. IAT er intake air temp målt ved luftfilter. st/lt fuel trim. Vist noget som bruges til at bestemme injection af benzin. Så at ECU kan ramme rigtig luft til benzin forhold. Skal gerne være mellem +-5%. Skal man analysere lidt.. IAT skal gerne være omkring rumtemperatur når bilen er kold. Helst ikke i solen. MAP skal gerne stige når speeder trædes. TPS skal være 0% ved idle og 100% ved WOT (wide open throttle). Hvad er du selv kommet frem til? Hvilke værdier giver din?

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis