baghjulslejer

Jeg ved ikke om der er sket noget forkert, da jeg ikke kan se mit indlæg, men jeg forsøger igen.
Min volvo fra 90 - kørt 190000 ene baghjulsleje er gået.
Skal jeg skifte begge sider eller kun det ene?
Er der nogle erfaringer med det. ??

telm
Jeg ved ikke om der er sket noget forkert, da jeg... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej

Jeg er efterhånden en gammel knark med en del erfaring udi emnet autorep, og jeg må derfor undres lidt når der skrives at man skal lufte bremser  efter et lejeskift, og at man skifter i begge sider. Hvorfor så ikke alle 4 sæt. ???
Hjullejer kan man saktens skifte enkeltvis, og vi gør det tit, hvorefter vognen kører igen, måske flere år. Her skal også indskydes at jeg aldrig har set eller hørt om et leje der pludselig stod af, UDEN det forinden i X antal Km. havde brummet, eller sunget som nogle siger, og derved givet tilkende at det gerne ville skiftes.
I nogle biler er lejet ikke løst, men en integreret del af navet, eller i andre tilfælde en del af tromlen/skiven.
Jeg er ikke helt sikker på citronen, men hvis den er som alle de andre franskmænd, er det muligt at dine bremseskiver er ødelagt af rust, da bagbremsen bruges for lidt, og de derfor er skiftet. Her kan jeg indskyde at det er en god ide at bruge håndbremsen til at bremse bilen med af og til, da skiverne så bliver kørt rene.
Dette gælder naturligvis kun med biler hvor håndbremsen påvirker caliprene.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis