"Trykprøvningskasse"

Hej med jer.
Jeg er dykker og filmer en del under vandet.
Nogle af "undervandshusene" til mine kamera skal skilles HELT ad når de skal renses rigtigt godt. Tænkte så jeg ville lave et "apparat" man kan trykprøve dem med når de er samlet igen. For at se om de er tætte. De skal tryksættes til omkring 7 Bar. (60 meter vandsøjle) Åbningen deri skal være ca 25x25cm og selve beholderen skal være ca 50cm bred (eller dyb) Beholderen skal fyldes næsten helt op med vand før den tryksættes (Med luft) Så åbningen skal være i toppen.
Håber der er nogle af jer der har nogle gode forslag/Ideer.

På forhånd tak
Razols
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvad med at ofre en 11kg, gasflaske på det projekt. Så vidt jeg husker er den prøvetrykket til 25kg, så mon ikke den kan tåle at få hul i siden, ellers må du forstærke hullet i kanten. Ja, og lågen skal kunne modstå et tryk 625 Kg.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Hvis du er ude i at skære hovedet af en gasflaske, så kunne man jo svejse en flange på. Enten med bolthuller, eller med en bajonetlukning alt efter hvor sexet det skal være.

Peace through superior firepower.

Du skal da lave lågen så den "puttes" ind gennem hullet - drejes, og trykket holder den på plads.
På de gamle damplokomotiver havde man mandehul der var lavet på den måde. Hullet i flasken skal du forstærke med fladjern hele vejen langs kanten i flasken, fuldsvejses..

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Ideen er super god, problemet er bare jeg ikke har mulighed for at svejse i skidtet.
Så hvis nogen har en ide til hvad man kan bruge ville jeg blive meget glad
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis