Er det svært??

Hej alle..
Jeg står for at skulle skifte min kobling på en toyota corolla 1,3 fra 96.
Er det svært, hvad skal jeg passe på?
Hvor køber jeg en god kvalitet kobling-ikke toyota det er for dyrt!
Tak
Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært og svært - det kommer an på om din viden om hvad du har af værkstedsfaciliteter.
står du hjemme i carporten med det vil jeg ikke anbefale det, men har du adgang til et værsted med ordentligt værktøj, er det såmænd ikke så svært.
du skal dog ha motoren ud af kareten, så det tager lidt tid. Koblingen kan du købe uoriginal hor en reservedelsleverandør. eg. reservedelscenteret, dati eller lign.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har kun prøvet at skifte kobling een gang på en Ford V8. Det krævede at jeg skruede kardanakslen af (nemt) - boltede motoren løs så den kunne skubbes et par centimeter frem (det er også kun få bolte) og så måske 12 bolte der holdt motor og gearkasse sammen. De tages af (gearkassen skal hvile på en donkraft) og voila - så kan du lige få hænderne ind og skrue koblingen af og sætte en ny i. Mit største problem var udrykkerlejet, som tog en del tid at montere korrekt med ny pakning! og så er det bare, at samle det igen. Jeg måtte godt nok skille den ad igen, da udrykkerlejet hylede fordi jeg havde fået sat det forkert i.

Det er ikke noget en amatør laver på et par timer, men kan du splitte den, så du kan komme til koblingen, skal du såmænd også nok få samlet den, så det skal du ikke stresse dig op over - du skal bare ikke regne med at bruge bilen allerede dagen efter.

Men en Toyota har bl.a. forhjulstræk hvor min havde baghjulstræk, så om det er nemmere eller sværere aner jeg ikke.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis