Indkørsel - hundedyrt?

Vi skal have etableret en indkørsel i vores "forhave" - i dag består området dels af noget indkørsel, dels græsplæne og et par tidligere bede (jord). I alt er der ca. 65 kvm.

Vi har netop fået et tilbud - ca. 60.000 kr - noget mere end vi forventede, - især da prisen viste sig at være sort! - Inkl. moms ender vi altså formentlig et stykke over 1000 kr./kvm.

Det korte spørgsmål er; Kan det virkelig være rigtigt?

Der er selvfølgelig en masse forudsætninger for sådan en pris, så jeg prøver lige at skitsere hovedtrækkene:

- Der skal parkeres 2 biler, så hele arealet skal være bil-egnet - 7 cm herregårdssten (eller tilsvarende lys grå) og underlaget skal være dimensioneret til vægten.

- Der skal etableres fald fra to sider ned til en rende (dem med rist over), da niveauforskellen fra hus til vej er for lille til bare at etablere fald mod vejen.

- To sider grænser op til hæk.

- Der skal etableres en kant til et bed i det ene hjørne og der er et enkelt brønddæksel - ellers er arealet rimeligt regulært.

Vi skal jo nok have nogle flere tilbud, men hvad skal vi regne med, og er der nogen der kender en god og billigere anlægsgartner/brolægger/hvad det nu hedder, der arbejder i Storkøbenhavn?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer da an på hvor meget du selv skal lave og levere i projektet. Hvis du ikke skal røre en finger virker det meget rimeligt det er dyrt at få lavet ting i dag. Det er jo blevet meget dyrt at komme af med jord i dagensdanmark og der bliver jo lige lidt der skal køres væk fra din grund

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er ikke meningen, jeg skal lave noget selv:)

Jeg er med på at det er dyrt at få lavet ting. Jeg havde nærmere forventet noget i stil med 50.000 - inkl. moms, men jeg er måske bare naiv - det er ikke så tit jeg får andre til at lave arbejdet, og det her kan jo så være med til at bekræfte hvorfor:)
Ja kender godt den fornemmelse du sidder med derfor er jeg også udpræget gør det selv mand. Men det er bare pissedyrt at slappe af mens andre knokler. Og specielt anlægsarbejde er dyrt. Det er jo en mængde der gør man skal have lastbil til 600 kr timen til at køre med det og derfor er det pivdyrt at få det lavet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

man skal passe på ikke at under vudere prissen.!

Hej ThomP

Jeg går selv og påtænker at få nogen til at lægge min indkørsel på et tidspunkt :-)

Jeg bor i Roskilde og har et par gange set en bil som reklamerer med www.onkelbillig.dk

Deres hjemmeside ser meget seriøs ud, og de reklamerer f.eks. med 100 m2 lagt for 26800,- dog ekskl. gravearbejde.

Så prøv at ring til dem ... Jeg er sikker på at de kører til kbh. også ...

<p>Hilsen<br /> Mugge</p>
Annonce
Jeg plejer at bruge LF til sådanne opgaver. Han plejer at kunne klare det meste uden at jeg skal bruge min tid på den del af enterprisen 40402893. Han er også fra 4000/4040

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Jeg fik et tilbud på at få lavet vores indkørsel på ca 200 m2 med Herregårdssten. Der var træer, buske og hæk på 50% af arealet. Der skulle i alt fjernes omkring 75 m3 jord og køres ca. 100 m3 stabil og flisegrus på. Alt grønt var klippet ned, kun rødder var tilbage.

Tilbudsprisen på arealet leveret klar til fliselægning blev blev 150.000 inkl. moms UDEN fliser, inkl. fliser og lægning rundede tilbuddet 210.000. Jeg var også ved at falde ned af stolen.

Jeg besluttede mig for at lave projektet selv, og fik hyret en selvstæbdig entreprenør til at rydde og bortskaffe alt, samt levere grus, det hele til "billige" penge. Fliserne købte jeg selv og efter 4 mdr. arbejde stod det hele færdigt, prisen blev omkring 65.000 totalt.

Så der er rigtig mange penge at spare hvis man har mulighed for og tør kaste sig ud i det selv.
ja alt koster penge - det er jo derfor vi laver det selv.
Som de fleste andre projekter i og omkring ens hus er det ikke materialer som koster mest - timelønnen er det store slug

Men prøv at snakke med entrepenør og find ud af hvad du selv kan biddrage med - måske har man en onkel eller kammersjuk der kan finde ud af at køre gravemaskin?!?!?!?

Jeg har selv lagt ca 25 m2 fliser udenfor hvor der før var et blomsterbed. Sviger gravet op og vi kunne køre jorden ned til en i den samme by som var ved at fylde et stort hul i haven op - bestillt sand + grus fra en vognmand - snakket lige om prisen
Alt i alt en ikke for dyr omgang - men det tager nogle timer...

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
Pris og kvalitet hænger som regel sammen.. Men en pris uden materialer på ca. 200 m2 er en rimelig pris for at få anlagt en ny indkørsel. Pris på ny indkørsel. Vælg ikke den første håndværker du falder over, men være omhyggelig, se på vedkommendes referencer og tag stilling ud fra det.
Var det ikke noget for dig at prøve en af de der "3 byggetilbud"-sider? Du kan jo lave en grundig beskrivelse af arbejdet og måske supplere med billeder. Så skulle du gerne modtage tilbud fra 3 entreprenører, som du kan sammenligne prismæssigt og evt. med referencer på nettet.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis