Hjælp til nyt brønddæksel på terrasse.

Midt på vores terrasse har vi en brønd som skal have skiftet selve dækslet. Dækslet var tidligere lavet i træ, men det er ikke noget der holder i længden når det står ude i vind og vejr. Så et nyt dæksel lavet i træ er udelukket.

Diameteren på brøndringene er på ca. 100 cm. Jeg har nu været ved at lede efter et nyt brønddæksel, men har utrolig svært ved at finde noget som passer til mine "mål"... Jeg vil allerhelst finde et i cement/beton der på den måde passer og falder bedre ind med fliserne på terrassen, end hvis det var lavet af f.eks. støbejern.

I forbindelse med at fremfinde dette dæksel har jeg stødt på nogle problemstillinger, som jeg ville sætte stor pris på hvis nogle kunne hjælpe mig med.

1. Jeg har fundet cementdæksler på Ø100 cm., men de er meget højere end de 6 cm. som fliserne på terrassen er, så dækslet vil rage et stykke op over fliserne... Det ville jeg blive ked af.

2. Hvis man skulle have brugt sådan et dæksel vejer det en hel del og vil ikke være praktisk at håndtere i det daglige... Jeg har behov for i ny og næ at skulle løfte dækslet ned til brønden... Nede i brønden gemmer sig vores private vandboring.

Så det ville være super hvis man kunne finde et cementdæksel på ca. de Ø100 cm., 6 cm. i højden og med et mindre dæksel i midten, så man stadig kan kigge ned uden at skulle have det store dæksel op...

Alternativt, så må man finde ud af en løsning med et dæksel i jern eller lign...

Er det nogen her der kender nogen eller selv har oplevet noget lignende?

På forhånd 1000 tak for hjælpen...

/Claus.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det ikke tænkes at en flittig gør det selv mand som dig selv ikke lige kan støbe et dæksel med en luge et dæksel i. Det kan da ikke være så svært.

Det må bare være en forskalling lidt rionet og noget beton dertil.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hvad med støbning af dæksel armeringsjern i.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også