Gulvvarmetermostat til LK Opus el. Fuga

Hej

Jeg vil gerne have mine gulvvarmetermostater skjult (tilføjet: til vandbåren gulvvarme). Enten så termostaterne er helt små og skjulte, og selve indstillingen klares nede ved blandesløjfen.

Alternativt så nogle gulvvarmetermostater, som kan sættes i LK Fuga el LK Opus underlag, så de kan integreres med kontakter i de forskellige rum.

Nogle der kender en god løsning? Det eneste jeg har set, er termostater i forskellige designs, som ikke ligner de eksiterende el-udtag. Jeg har også kigget på EIB/KNX (alternativ til IHC), hvor der er integrerede løsninger. Men EIB/KNX er ikke aktuelt i vores situation alligevel. Så næst bedste skal findes.

Har faktisk ikke set så meget på IHC, hvilket måske kunne være en løsning. Er bare ikke sikker på om ledningerne (som er trukket til kontakter og lampeudtag) kan fungerer med IHC. Og jeg kommer ikke til at få trukket om.

Hilsen Anders
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.
Helt korrekt. Men jeg manglede desværre lidt info i mit indlæg. Jeg søger et temostatsystem til vandbåren gulvvarme. Altså et helt system, hvor termostaterne er pæne, kan integreres med LK eller er skjulte. Mener at Devi kun er til el-varme, så den går desværre ikke...

Jeg har faktisk sådan en devi siddende i et fuga underlag til styring af gulvvarme i min lejlighed. Jeg måtte sætte den i et 2½modul for at få plads til en tænd/sluk knap... mener ikke at de laver én med en tænd/sluk knap. Kan kun slukke ved at skrue helt ned for termostaten.
Så vidt jeg husker kan man få devi termostater med afbryder i men er ikke sikker

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis