Montering af kompaktlaminat bordplade

Hey alle,

Jeg har netop modtaget min kompaktlaminat bordplade til mit nye køkken - og jeg har forsøgt at montere den som der stod forskrevet i manualen der fulgte med.

Nemlig at:
Borre for med et [skruediameter]-0,2mm bor, og fæstne med maskinskruer.

Fino, jeg har fået snitterne i nogle 4mm maskinskruer - men kunne ikke finde nogle 3,8mm bor - så jeg har brugt et 3,5mm bor.

Problemet er, at skruerne knækker når de blot er 3-4 mm inde i bordpladen (kompakt laminat er noget hårdt skidt!).

Så, jeg har indtilvidere bare sat det fast med en ordentlig omgang silikone fugemasse - som vidst faktisk også var hvad køkkenkonsulenten i KVIK anbefalede da jeg købte køkkenet.

Er der nogle der har et bedre bud til hvordan jeg skal/skulle have grebet det an?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et 3,8 mm bor, det koster 12.95 i det lokale byggemarked, så er du ovre det besvær. Ellers køb et sæt med alle bor i spring 0,1 mm 1 til 10 mm, koster ca. 800 kr, så mangler du aldrig det mere :)

Mvh
Køb en 4mm snittap til at lave gevind i hullerne med det kan godt holde med at 3,5 mm bor

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du kunne også bare stikke hovedet ind forbi en håndværkerbutik, f.eks. Stark og købe et bor i den rette størrelse, de har så mange at de sælger af dem

Med venlig hilsen

Anders

Snittap er til at skære gevind med går jeg ud fra?

Jeg er lidt tvunget til at bruge hvad der er tilgængeligt i cykel afstand fra København - så jeg tror jeg forsøger med at skære gevind i et 3,5mm hul. Man må kunne købe et gevind skærresæt i Silvan.

Ellers må jeg forsøge at finde en stark (eller lign.) der er til at komme til med offentlig transport i København.

Det er så forbandet ikke at ha en bil :P
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis