puch maxi k

Hej, har lige fået min puch maxi k talbage fra en mekaniker, og den starter hver gang på første huk, men den kører jo kun 30, og har et meget dårligt optræk, som en standart puch jo  har,...
Så kunne godt tænke mig den blev lidt hurtiger og bedere optræk, uden at skulle købe nye dele til den? nogen der har nogen foreslag
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
oktanbooster og fuldsyntetisk olie fra silkolen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

kan man ikke fjerne en eller anden slags plomb som man kunne i gamle dage og så korte skørterne på stemplet??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

planslibe topstykke og file trekandt på stembel

og smide protuna udstødning på

og 17mm delorto kaburator og anden indsugning studs
og 47mm cylinder

eller tunset fra protuna.dk
så er der smæk på dyret.!

Et det kun mig der har læst at valentinvk ikke vil købe nye dele.???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
ja du den eneste....
Ja der sidder vist en plomb ved indsugningen fra karburatoren ind til cylinderen. Jeg ved ikke hvordan folk får den af men tror de bore den ud.

på de nyer puch cylindere er der støbt ud i et med indsugnings studsen

hvist du kigger ned i studsen. er der 7 mm "hul" i plumpen

hvist det ikke er 8 mm.!

hvor den skulle yde 1.2 hk.!

 men på de ældre cylinder sidder plumpen løs i studsen

som holdes fast med låsering.!

Det var godt nok på en puch 3gear jeg i sin tid fjernede plumben.. den slog jeg ud med en mejsel og en hammer. Der blev godt nok slået en flig af inde i cylinderen men jeg slet kanten let.
Så filede jeg ca. 5 mm af hvert skørte på stemplet og så kørte den da også meget hurtigere.
Jeg har aldrig kunne mærke noget effekt af at plane topstykket.
I dag kan man åbenbart kun få en fast strålespids, men den gang kunne man få en man kunne stille på mens man kørte så man ikke hele tiden skulle dysse den om. Den kører bedre hvis man dysser den til sommer eller vinter...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tage plumben, plane topstykket, og hakke stemplet det kan gøres uden nye dele.

Nicklas nielsen >>Ktm racing<<  hellere styr på lortet, end lortet på styret:)

og smide nitro udstyr på puch maxi så er der smæk på i optrækket.!

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis