Fra original luftfilter til sportsfilter?

Jeg vil høre om nogen kan svare på, om bilen går gennem syn med et sports luftfilter? Det påtænkte filter er Simota fra Thansen - Men hvad er forskellen på "bullet" og den anden? Hvad betydning har det om det f.eks. er 60 mm eller en af de andre str.?

Håber nogen kan hjælpe!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror de tar pladerne og klipper bilen midt over....
nej det kan du sagtens gøre det er ikke noget som den kan blive kasseret på.
kan forestille mig de 60mm eller andre str er hullets diam.
Måske, fik kasseret min gamle bil til syn pga manglene tüv på filter, dvs støjmåling. De mente den larmede for meget under acc. og efter de nye regler er det ikke sikkert. Dog er de jo lige til at skifte, så du kan du bare skifte til originalt når du skal til syn.
Bare du kun køber for lyden og ikke effekt, da det ikke gider noget som helt, med mindre din bil er lidt tunet.
\René

hej

hvis du absolut vil kaste penge efter et sports filter

så gem ihvertetilfald alt det gamle så der kan genetableres igen

de  kan ikke lide dem tilsyn
fordi det kan have indvirkning på udstødnings analysen/støjen

eksmek

hej

Sportsluftfiltre er noget smarte sælgere har opfundet så længe vi taler om alm. familiebiler. Det filter og hus som fabrikanten monterer er tilpasset motoren så man får den højeste udelse med den mindste støj og det mindste brændstofforbrug. Hvis di eller andres biler har en "Luftmassemåler" skal du absolut IKKE montere noget som helst der skal vædes eller dyppes i olie da det så vil brænde fast på på den wolframtråd som sidder i luftmassemåleren og derved ødelægge den.En helt anden sag er det hvis det er en tunet motor der har høj gennemstrømning, men på alm, biler ingen gavn - kun mere støj og en udgift.

Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis