1-2 Oktober 2008 i Kina Helligdag.. er der så lukket??

Hej med jer alle.

Jeg skal gern etil det sydlige Kina for at godkende et produktions setup. Altså en jobtur. Men min rejse starter sidst i September, og løber sikkert ind i Oktober. I den del af Kina, Humen, jeg skal er der tilsyneladende 2 nationale helligdage d. 1 & 2. Oktober, andre steder er der vist tale om tre dage.

Men hvordan er det med forretninger og restauranter.. er de åbne eller ?

Jeg har lidt planer om at dagene kunne benyttes til at snuppe et par dage i Guangzhou ( Kanton).. Nogen der kender forholdene i disse dage i en stor by som Guangzhou?

Har du desuden nogle gode hints til hvor man skal bo osv i Guangzhou? Der skal sikkert også købes lidt gaver tilungerne.... Men hvor??
Links er meget velkomne.....

Jeg forventer at rejse ind over Hong Kong, og sikkert ud den vej igen. der bliver sikkert en enkelt dag, overnatning, i Byen. Så jeg vil gerne opleve lidt andet end Hong Kong. Tidligere har jeg også tilbragt en weekend i Hong Kong.

Macau kan også være et andet mål... men er der andet end spillesteder at se her??

Jeg er opmærksom på at man i øjeblikket kun kan få et dobbelt indrejse visum. Multi indrejse visa er vist fjernet engang før OL.. og jeg ved ikke om de kommer igen.

På forhånd tak.

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Njord.
Foretrukket hotel Victory på den lille ø Shamien . Der er 2 store Forretningsgader i Guangzhou ( meget flotte om natten ) derudover er en masse store markeder med alt mellem himmel og jord, derudover er der små forretninger næsten over alt. Du skal forberede dig på nettet og ha' adresser på alt hvad du vil se, for taxi-chaufførerne kan ikke Engelsk, så de skal se adressen på tryk. Der er en stor park, som man skal se, jeg kan ikke huske stavningen lige nu ( udtales jusju park). En aftentur på floden er også en god oplevelse, derudover kan Chen Museet anbefales. Der er mange billeder fra Guangzhou og Hong Kong på min side. På Shamian er også Lucys bar hvis man vil ha' lidt kendt mad og øl. Fruen har bestilt en tur dertil med afrejse d. 25. 12. Vi synes det er et dejligt sted, selv om der er nogen luftforurening. Jeg kender en ung dame i Guangzhou, som måske vil guide, hun skal bare ha' sin løn erstattet. ikke meget og hun taler rimeligt engelsk.
Glemte helt spørgsmålet. De helligdage jeg har været der, har butikkerne haft åbent, der skal sælges til alle dem der har fri.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lyder jo rimeligt tilforladeligt.

Jeg har tidligere været i Humen, men her lukkede de fleste butikker nemlig tidligt fredag aften.. Og jeg skulle jo lige have en ekstra kuffert osv...

Jeg har også lige fundet ud af at vi har en kinesisk trainie i firmaet.. måske skulle hun tage med på turen...
Det kinesiske er nemlig ikke sådan at forstå..

Har du evt nogle links til Guangzhou?

MVH Njord
jeg skal prøve, men det afh. lidt af hvad du helst vil se. Forretniger bazarer eller kultursteder museer eller andet.

hører lige Lily med hensyn til de dage, men hun er uden for computer rækkevidde et par dage, forældrebesøg ude på landet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg vil nok bare fordrive dagene med lidt af hvert....
Og i Kina inkluderer det jo også lidt shopping....
Men jeg vil også gerne opleve byens puls....
Jeg tror jeg vil kigge lidt i den gamle midt by, det er noget med den gamle eurpæiske koloni på en ø og det område... Jeg kigger jo en del i Kina rejsebøger i disse dage ;-)

MVH Njord
Jeg fik iøvrigt sendt min visa ansøgning...
Der bliver jo ingen indrejse uden visa....

Planerne er at tage til Hong kong med afrejse torsdag - ankomst fredag, har et par aftaler der kan flyttes mellem fredag og lørdag. Ellers er planen at rejse ind i Kina søndag morgen. Arbejde i Kina mandag og tirsdag. Og flyve hjem onsdag. men skrider planerne så er det først hjem lørdag eller søndag...

Og næste tur derud er i uge 45, men her er der nok mest af alt tale om opfølgning.. Og så videre til en producent i Nongbo området. Og her er det igen at få styr på processerne.. Altså sikre at de kan levere komponenter i en ensartet kvalitet.... Og det skulle gerne kunne klares på 2 -3 dage..
Men der er jo lang tid til uge 45..... Og til den tid skulle jeg jo gerne have en indrejse tilbage, så det bliver lidt lettere.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis