Stærkeste samling af mdf ender

Hej!

Jeg skal til at lave en "ramme" som et skab køkkenoverskab uden låge i 25mm MDF.

Kanterne i hjørnerne er skåret i 45 grader og er bare pas-kram.

Jeg skal så have fundet den stærkeste måde at samle det usynligt på... Overvejer selv at købe en kiksfræser og sætte 3 kiks i med lim i hver samling.

Men hvilke lim er det absolut stærkeste til at holde mdf ender samlet??
Hej! Jeg skal til at lave en "ramme" som et skab... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er rigtigt... men tror bare de vil forskubbe hjørnet når det nu er samlet i 2 x 45 grader...??
Uanset hvad lim man vælger holder den ingenting, limen er såmænd stærk nok, men pladen sprænges lige bag limfugen. Nogle 100mm skruer sat i fra begge sider med 50mm afstand de holder.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tænker lige at man evt kunne finde et stykke 40-40 vinkeljern i 1,5-2 mm gods med huller hele vejen og så fræse det ind indvendigt, lime og skrue det fast og så spartle det over...
En anden måde at lægge kiks - eller "fisk" i er at man bruger en bordrundsav.. Kip saven til 45 grader, stil dybden så klingen ikke er mere end 19-21 mm over bordet. Stil dit land og kør pladen igennem med den kant der skal være bagsiden først og stop nogle centimter fra forkanten. På den måde kan du lave nogle lange slidser der kan ligge strimler på samme måde som fisk - bare uden man skal investere i maskinen. 

<p>Hellere søm og skruer end tarvelige studenterhuer :-D</p>

Du kan samle den med almindelig snedkerlim, ved at bruge maletape. Du læger den udvendige side op, på en lige række og derefter tape du samling samle. Derefter skal du vende den om og smøre lim på i samling. Hvis der skal bagbeklædning på, kan du lave en not i ramme og lime bagbeklædning i. Husk det skal mere en lag tap, da den kan gi sig når den skal samles. Være forsigtig når den skal vendes om. Ps. Der er der måde de samle inventar på.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hvor bor du henne. jeg arbejder som tømrer på ved et firma, hvor vi alle maskinerne som du efterlyser........ synes ikke 50 kg lyder af meget. jeg kan sagtens lave en samling der holder.
Skrevet af stensbøl den 28-11-2008 19:36
hvor bor du henne. jeg arbejder som tømrer på ved et firma, hvor vi alle maskinerne som du efterlyser........ synes ikke 50 kg lyder af meget. jeg kan sagtens lave en samling der holder.


Jeg bor i Aalborg... Hvad med dig?
Det lyder rigtig fint... der er et stykke tid til jeg skal have det ordnet endnu, men må jeg kontakte dig til den tid?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også