Mazda 323 1,3i LX

hej har som sagt en Mazda 323 1,3i LX som tænding banker meget når den for noget gas og skal sejtrakke. tænd kabler ser fine ud. tandrem sider rigtig.
har taget og filet hollet op til skruen på strømfordelerne så jeg kan dreje den noget mere frem af mod mig selv når jeg står og kikker ned på motorn. det har hjælpe en del. men den tændings banker stadigvak når den for max i 4 og 5 og det er ikke rigtig noget ryke i den.
hvad kan der være galt siden jeg skal dreje så meget på strømfordelern bare for at få den til at køre lidt godt?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den går også ujenvt i togang den står og prutter lidt hehe man kan godt holde sig i gang.

hej

du kunne godt fortælle lidt mere om årgang på bilen det gør det lidt nemmere at hjælpe
men hvis  det er en BF eller BG model  så skal du have chekket din vacumregulator på strømfordeleren eller de vakumslanger der går til den ovre fra indsugnings manifoldet eller andre utætheder på indsugningen

det med at flytte så meget på fordeleren lyder meget lidt rigtigt

hvis det er en BA model er det lidt mere komplekst at ændre tænding fordi det giver alvorligt motorstyringsproblemer

eksmek

Det er en årgan 91. Okay jamen hvordan kan det være at jeg skal rykke strømfordlern så meget for at få den til at køre godt?
måske tanreme sider forkert men syns bare det ser ud som den side i 0 som den skal.
hvad så nogen der har en ide til havd der kan være galt

hej kennet

nu skriver du til start at tandremmen sider rigtigt

og lidt senere mener du at du tro den sidder rigtigt

hvad er der gået forud for problemet er skiftet noget ud eller er der lavet noget om ved noget evt skiftet noget ud

for hvis du skal dreje din tænding så meget er der noget helt galt hvis der ikke er lavet noget forud
du har vel ikke været ud i noget med noget tuning og andre ting der har ændret noget for så er det noget sværdt at hjælpe
men hvis ikke så svar så skal jeg prøve at hjælpe din igennem det er jo ikke så langt væk

men hvis du har hængt alskens skrammel på at kn filtre og andet er det håbløst

eksmek

Annonce
hej eksmek. jamen jeg har købet den med felj på, de sage bare der var noget med at den var begynd at hakke og de prøvet at lave det men kunne ek. så¨købet jeg den i håbet om at kunne lave den, hvad betyder.hvis du har hængt alskens skrammel på at kn filtre og andet er det håbløst det skriv de tiderliger i det anden inlæg??? men der er kn på men det er sadt i den orginale lufterkasse/luftermåler. men tror næsten varkumstryning vikker fint vist det det det meniner med at det kan være dårliget at sætte kn på.
men hør her en gang vist man kikker i diragrmet på nette over bilen så fortæller den mig at tenkablerne skal side 1 3 4 2 men vist den står sådant kan den ikke køre. havd tror du problemmet er? for den køre nogen lunden så har jeg sadt dem 1 2 4 3 og det er jo forkert, er det strømfordeler der måske her rykket sin inveddi?. og når den somsagt står forkert 1 2 4 3 køre den lidt godt også har vi jo drejet strømfordeler frem af mod sig selv. det gave også lidt efæket. men probelmet er den stadigvæk tenings banker i 4 5 når den for bund gas, dør helt ud når den skal trakke max fart 145. Den skulle jo gerne gå tæt på 180.

Mvh kenneth 
En ting mere har fundet ud af der er en BG model motor! det sår der i hver fald på det stykke blik der er pbenitte fast i karosen ude i mortorrummet. Men kan man også finde det nr på motor og hvor står det. vist det er det står der? kunne jeg jo lige tjekke om det var den rigtig motor der sad i hehe

har fåte tjekket tanreme den sider rigtig siger de kloge. men det var godt nok unden tennig pistol. den virkede menlige ek. det var på øjemål efter vi hade taget remmeskiver af for at kunne tjekke det. od han sage den sad rigtig den sadt efter det merke det linger et T på skalane.

hej kennet

hvis du vil køre en tur  her ned skal jeg gerne prøve at hjælpe dig så vil jeg lige lave en kompresionsprøve og evt en tændings test  og det er ikke noget du skal give noget for  for at analysere problemet så kan du måske komme lidt længere med at lave det selv

det er ikke sådant at jeg er intreseret iat lave det for dig

du kan lige reagere på det

så sender jeg en personlig besked

jeg er mest til at prøve her på sidtet men problemet er ikke sånemt at løse ved korspendance    
eksmek

jamen det kunne da godt være det kunne være en god ide at komme ned til dig
er det ek sæby du bor ?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis