Loftet falder ned

Jeg har en SAAB 900 af ældre dato. Mit problem er, at loftbeklædningen er begyndt at løsne sig.

Efter sigende er det ikke et ualmindeligt problem for SAABs 80ér modeller.

Er der nogen der måske har haft samme problem, der har et godt råd til hvordan man kan klæbe en ny belædning på?

Jeg har prøvet at lime loftet fast med kontaktlim. Det var ingen succes, da det er skumgummiet som loftbeklædningen sidder fast på, der er blevet porøs. Jeg har prøvet spraylim. Det holder heller ikke, af samme grund.

Tegnestifter/ hæfteklammer er heller ingen succes. De falder ned igen.

ebve
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med en vinkel sliber. Med denne kan du skære taget helt af og du har fremstillet en cabriolet !!!

LEV med problemet bilen har sikkert IKKE lang igen.??

MVH Njord
Så vil jeg også være med.

Hvis du så til sidst tager vinkelsliberen, og skære bilen over på langs, så har du en fin motorcykel - eller rettere 2 motorcykler.
Så kan konen også få en. Hvis ikke hun vil have en motorcykel, så kan du skære den ene "motorcykel" over i 2, og så har du 2 ethjulede cykler, som børnene vil blive lykkelige for.

Du kan evt. skære bagagerummet af, og bruge den ene halvdel til hundehus. Den anden halvdel kan du bruge til sidevogn.

mvh
ThomasB
Ja, humoren og kreativiteten fejler ikke noget. I øvrigt kunne bagagerummet vel også bruges som båd, og loftet der falder ned, kunne så mageligt bruges som sejl, så har det da en funktion - ikk'.

Mht. ny himmel på din bil, bør du fjerne det gamle helt og rense af så malingen står ren. Derefter kan du montere en ny himmel, der bliver på plads. Skal det være pænt, skal du montere ny skumgummi også.

Mvh. Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 20-06-2001).]

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også