nyt tag

Hej,

Vi har fundet vores drømmehus (rækkehus). Vi har været oppe på loftet og har set utæthed i taget. Nu venter vi på tilstandsrapporten.

Det jeg gerne vil spørge om;

Hvordan finder vi ud af at købe de rigtige materialer ind til den rigtige pris. Vi har søgt lidt på google og vi får en beregning på ca rund tal 500.000 , det ikke til at forstå at det kan være så dyrt , det lige før man kan bygge et halvt hus for de penge....

I må meget gerne linke de relevante sider til os så vi kan finde den billigste løsning.

tak på forhånd til alle jer kloge hoveder...

hilsen

ela
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Enten er det et meget stort rækkehus eller også er det nogle meget specielle materialer du har valgt.

Jeg formoder at det er materialerne til et nyt tag du leder efter ? jeg ved at der ofte er tilbud på Bender tegl til  60 - 75 kr. m2 med undertag, dertil skal lægges evt. tømmer og diverse, så du kan få rigtig meget tag for en halv mill.

mvh


<p>Peter Madsen</p>
I 2006 lagde jeg nyt sort eternittag på mit 80m2 rækkehus. Jeg kan ikke huske de præcise tal, men vi brugte omkring 35 - 40.000 kr på materialer... Oveni kommer så lidt tømrerarbejde.

Vi har netop fået et tilbud på nyt tegltag til vores nye hus. Der er ca 160m2 tagflade og vi skal ikke røre en finger selv. Det koster lige i omegnen af 250.000, inkl. alle materialer og tagrender.

Ellers prøv at få en tømrer med ud og give en overslagspris på det?
Hej, mange tak for jeres svar :)

Jeg tror nok jeg har tastet forkerte oplysninger ind. Jeg vil tjekke Bender tegl, om ikke andet må vi få en tømrer ud.

Randers Tegl har et program til materialeberegning. Der skal tastes lidt mål ind og type ind, så får du alle materialer. Så er det lettere at få et tilbud.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Med mindre man kan klare det hele selv, har adgang til værktøj og andre hjælpemidler (eks. stillads) samt en hullet markvej der kan rumme resterne af det gamle tag løber det hurtigt op.
Der er forholdsvis mange tillægsudgifter og timekrævende at ligge nyt tegl tag. Der vil normalt også skulle ligges nyt undertag.
Jeg vil anbefale at få en tømrer ud at se på det og udarbejde et tilbud, det koster ikke andet en den tid du bruger på det, du ved hvad du går ind til og kan måske bruge tilbudet til at forhandle købsprisen ned.

 

Annonce

Lavede tag i '06, fandt en tømrer og en murer der var villig til at lave det på en rimelig timepris - sammen med dem og tømmerhandlen projekterede og handlede vi selv alle materialer
Summa summarum - du kan IKKE klare dig alene med beregnere på nettet eller rådgivning på tømmerhandlen - du SKAL bruge noget input fra fagkundskaben.

Djævlen ligger i detaljerne så det tømmerhandlerne leverer er stort set samme input som du selv kan generere på nettet - du får en "grovskitse af materialerne".

- "Den der gratrulle er ikke god, du skal bruge den fra det her firma istedet da den ellers ikke vil slutte ordentlig tæt"
- "Der mangler 2000 paslode søm af den her type"
- "Til den der sten skal du bruge den her sidefalsbinder istedet for nakkekramper da de ellers vil kunne skride sidelæns i stormvejr"
- "Spærbredden er sådan her derfor skal du få dem til at levere alle lægter i den her længde ellers får du et enormt spild"

Samlet pris for vores tag (320 m2) - 275K.-

-Og det var blevet en hel del dyrere hvis vi ikke havde haft hjælp allerede under projektering, alternativet er at så skal man i banken mens man er midt i projektet og stå der med hånden fremme - altså handle på bankens vilkår og ikke dine egne, ikke tiltalende...

mvh

Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mit lille byhus med sortglasseret tegl i mellemklassen 180 kr/m2. Tegl 36000, resten af materialer 30000.

Men skal du ikke holde dig til samme tegltype som de andre når nu det er et rækkehus.

Og overvej lige de der betontegl igen. Vi bor på ler.

Tilstandsrapporter kradser som regel når man bruger dem. Orla N's er sikkert ok, men mange kan altså ikke finde ud af at lave dem, så stol kun på en tømres vurdering.

Kan da være at det kan klares ved at skifte enkelte tegl.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hej,

Dejligt at få en masse input

Jo det er et rækkehus, så taget skal passe sammem med de andre huse.  

Vi står bare i den situation, at vi har sagt ja til huset men afventer tilstansrapport, da sælger ikke har fået udarbejdet det.

Vi er ikke sikker på at huset skal ha udskiftet hele taget, vi har dog konstateret at der utætheder i taget og at der falder lys ind da vi var oppe på taget. 

Gruden til vi søger en ca pris på et nyt tag, er fordi vi bare gerne vil vide hvor meget evt. vi skal af med til et helt nyt tag. Det var også derfor vi brugte regneprogrammer for at finde en rund regning på beløbet uden held

Men tak til jer alle for at i ville sætte tid af på mit indlæg...

Hilsen

ela

 

Hej Jeg har lige købt et tegltag (Benders) til vores hus, taget er total 180 m2 incl. zink tagrender, nyt undertag, nye lægter, udtag til emhætte og udluftning, samt diverse bindere og søm, ja fakturaen er på 3 A4 sider med diverse små ting man skal bruge TOTAL beløb 42,000.- hertil kommer selvfølgelig håndværkere de skal have 50,000 for 2 mand i en uge (ja man skulle være taglægger ) jeg skal så selv bortskaffe ALT affald , jeg ville selv have lagt taget men konen sagde at nu måtte jeg til at kende mine begrænsninger (hvad i alverden mener hun med det )
jeg vil ikke reklamerer for firmaet hvor jeg har købt materialerne men det er på NETtet jeg har fundet TRAELASTEN og de er helt vildt behjælpelige.

Så de 500,000 kr du nævner er det for hele rækken af huse
Hvilket tag har du på nu, og hva er det du har regnet ud der koster 500000, hvilke matrialer er det ?

hvor stort er dit tag ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis