Tomos Wizzard Gearkasse Olie + slange !

Hej

Jeg har en Tomos Wizzard
Se billede af den her  http://www.thansen.dk/products.asp?c=2090330982&n=1709624438

Jeg vil gerne skifte dæk slange, i min brugsanvisning til knallert står der 16'' 2,25 ??? Jeg tror jeg har fundet dæk her, men ved ikke hvad for een jeg skal vælge ??

http://www.thansen.dk/products.asp?c=2090330982&n=1689066128

Og hvilken slange ??

http://www.thansen.dk/products.asp?c=2090330982&n=1689065928

Ydermere skal jeg snart skifte gearkasse olie, men hvad skal man vælge da der står i brugsanvisningen, at det skal være til autogear og det hedder ATF olie men det kan jeg ikke finde på Thansen ??

ved nogen hvad jeg skal vælge, og gerne skriv direkte link !

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din gearolie kan du finde under automatgearolie hos t-hansen
Dæk og slange skal bare have de samme numre som står på dit gamle dæk.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej

ok men hvis der i bladet for knallerten står 16'' 2,25, kan man så ikke vælge maneg der står 16'' ved??? og jeg kan jo ikke se tekst på slangen da den er på lige nu og jeg skal købe det inden den bliver flad, så hvilken slange skal jeg vælge (se links i føærste indlæg) !

+ Der er ingen katagorier der hedder automatgearolie hos t-hansen - men der e´n katagori der hedder gear og forgaffel olie http://www.thansen.dk/products.asp?c=2091452828&n=1388086125, men jeg vil jo være 110% sikker på det er det rigtige jeg putter i så jeg ikke smadrer det hele !
Hvis du nu allerførst klikker på det sorte link jeg har lavet med t-hansen så vil du se de har automatgearolie.

du skriver 16 tommer og bredde 225 så skal du jo bare finde samme dæk..
Jeg ville vælge dette fordi det er 4 lags og ikke punkterer så let..
når du klikker på dette link vil du se at der ude i siden er forslået en slange som hedder 16 tommer 200/225/250 - altså en slange der passer til dækket..
du skal nok købe fælgbånd eller kantbånd også ... de koster en flad ti'er og så ved jeg ikke om du har dækjern.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej igen

Efter lang tid, har jeg endelig fået ny dæk slange og gear olie, alt fra thansen - MEN jeg har lige knækket mit speedometer kabel men kan ikek finde den overhovedet på nettet til en tomos wizzard årg. 2000 - ok jeg tænker det e jo ikke verdens største undergang, da knallerten jo stadig kan kører, MEN så tænkte jeg, hvis speedometerkabel kan knække kan en gaskabel/bremsekabel jo også eller lyset kan gå istykker/motor m.m og det gør det jo engang, måske snart - MEN hvor i al verden skal jeg kunen købe det så ?? Thansen har kun meget få ligegyldige dele til min knallert og jeg vil derfor gerne være på forkant med et evt. uheld/skade - ved nogen hvor man kan købe dele til min knallert ?

Det skal siges at der hvor knallerten er købt er butikken lukket !

Annonce
hei
den oljen du skal ha må ikke være syntetisk for da får du problemer med kopplingen ,den vil ikke fri. du må ha mineral ATF olje .
Oljen er rød , vi bruker den på trial motorsykler både med automatgear og manueltgear  Vi pøvet med syntetisk olje men da ville ikke kopplingen fri helt .

tor l

tor l
Ok som skrevet har jeg fået skiftet gear olie m.m - jeg vil bare gerne vide hvor man i fremtiden kan købe reservedele til min tomos wizzard - da der jo nok engang i fremtiden vil gå noget i stykekr ???

kan ikek finde et eneste sted med dele (der er meget få ligegyldige ting på thansen til netop wizzard)
Med de bekymringer ville jeg få den solgt, mens den kan køre, og få et andet gængs mærke fra en forhandler, som ser sund ud. Det første link du henviste til, er en side, hvor THansen skriver, at de lagerfører alle dele til din knallert, så jeg tænker, om du har forespurgt hos dem?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej er der ingen der ved hvor man kan købe dele (bremsekabel, gaskabel, pakninger m.m) til en tomos wizzard ????
med hensyn til dækket, vil jeg tage det der har flest lag, event kevlan og har man et godt dæk er det ligemeget hvilkenslange man bruger, men helst af ren gummi da kunst gummi har det med at tabe pusten, olie kan du købe i de butikker der har udstyr og reservedele til biler, feks. Auto Bremsen.
m v h JRC199 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis