Mus i hus :-)

Hej

Jeg bor i et hus fra 1877 og har lige fundet ud af at der er mus i væggen mellem
selv muren og de plader der på indersiden.
Er der nogle der har nogle forslag til at komme dem til livs ?

 hilsen Jan
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså med mindre de genere dig så lad dem dog være. Jeg bor selv langt ude på landet i et hus fra 1904 og der er da mus i hulmuren og på loftet, når der bliver for meget musse galop på loftet sætter jeg fælder op af den type der fanger dem levende. Så tager jeg dem med ned og så er min hund på dupperne. Det er ikke altid den når at fange dem alle sammen så de få en chance til i livet. Iøvrigt skal du bruge en lys chocolade som lokke middel, de er nogle små slikmunde som ikke kan stå for chocoladen.
De mus du har i vægen er santsynligvis i det meste af huset iløbet af et døgnstid, jeg har det samme "problem" som dig, når jeg bliver træt af at hører på dem så sætter jeg et par klapfælder andre steder i huset (hvor hunden ikke kan komme) og vupti så fanger jeg et par stykker og balladen i vægen forsvant også.
Jeg bruger rusiner som lokke mad.
God jagt.

Nu kan man jo ikke bare lade skadedyr som mus hærge rundt i ens hus, så mit forslag til dig er at finde ud af hvor De kommer ind i din væg, husk at mus ikke behøver andet end et 10 mm hul for at komme ind.

Få lukket alle huller, og hvis ikke du har mulighed for at få en fælde ind i hulrummet mellem væg og beklædningsplader, så lav et lille hul som musene kan komme ud af, og sæt så en fælde i nærheden.

Jeg ville bekæmpe dem, de gnaver og sviner overalt hvor de kommer frem.

 

Mvh


<p>Peter Madsen</p>
Vi anskaffede os en kat af samme grund! Du kan bekæmpe dem nok så meget her på sensommeren. Om et år står du med samme problem når markerne er høstet.

Mvh

Høkeren

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Der er vist ikke andet for at jeg må sætte nogle fælder op rundt omkring.
Det med huller i vægger er vist ikke aktuelt for de kan komme ind foroven i væggen i så
godt som hele huset.
Og det med katten går nok heller ikke da jeg skal hente vores nye dejlige
Border Collie hvalp i morgen. :-)
Så det bliver fælder.

Hilsen Jan
Annonce
Hvis du alligevel vil kæmpe med at holde hund, kunne du da lige så godt få dig et par store kattekillinger samtidig, så de kan vænne sig til hinanden. De skal helst være prægede på musejagt.
Vi har meget sjældent mus, men vi har også 3 katte, og vi bor på det åbne land med høstede marker rundt omkring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hmm må jo nok heller sige det som det er
Jeg vil hellere have mus end kat ;-)

Hilsen Jan

Hej Jan

Nu beskæftiger jeg med skadedyr til hverdag, det er ikke små ting mus kan gøre, deres tænder vokser hele livet igennem der svarer til at vores tænder vokser ned til knæet. Derfor skal de ud over at skaffe føde gnave med deres tænder hele tiden. Jeg ser ledninger, isolering, dårlig lugt, fare for kortslutninger, brand mm.Så undgå at de kommer ind kan jeg kun anbefale
Men det er nu du skal få katten hjem når du får den lille hvalp.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja vil også igang med at sætte fælder op for er også lidt bange for hvad de små kræ kan ødelægge.
Men skal IKKE have en kat rendende ;-)

Hilsen jan
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis