Mus i hus :-)

Hej

Jeg bor i et hus fra 1877 og har lige fundet ud af at der er mus i væggen mellem
selv muren og de plader der på indersiden.
Er der nogle der har nogle forslag til at komme dem til livs ?

 hilsen Jan
Hej Jeg bor i et hus fra 1877 og har lige fundet... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I disse dage fanger jeg en to - tre mus dagligt. selv om jeg har to katte, kan de slet ikke følge med lige nu. Så ville de foræde sig.
Jeg bruger "Nutella" i smækfælden. Det har den fordel at det ikke falder af, når fælden smækker. sidste år tog jeg også 3 rotter over staldloftet. Også med "nutella" i fælden. Gnaverne er helt tossede med det.
En mus kan nu krybe sig igennem en 7 mm sprække.

Og det er rigtigt, de kan gøre stor skade inden for de små mus. De har en tilbøjelighed til at gnave i ledninger.
Med venlig hilsen
777
Ikke nok med at de gnaver i ledninger, jeg fik ødelagt min olie beholder på min motorsav sidste vinter, jeg brugte Raps olie til kædesmøring. Hele tanken var væk kun det halve låg var tilbage.
her hos os der har vi mus så store som løver, de spiser katten og hunden griner de af, har været nød til at flytte ud i garagen...
bor man på landet er det svært at undgå mus. de kommer om vinteren og er ude om sommeren sådan er det men ingen tvivl om at en kat ville hjælpe en stor del vi har 2 og stortset ingen mus, dem der er spiser katten.

- jeg bor på en landejendom og her har vi mus.. udenfor, jeg har ingen kat, og skal heller ikke have det. Man kan sagtens holde mus væk ved blot at gennemgå sit hus grundigt for sprækker og huller, også oppe under taget, og sætte giftkasser op udendørs.

mvh

 


<p>Peter Madsen</p>
Annonce
Sluppermand, så store som løver siger du! jeg havde flyttet ind til byen hvis jeg var dig jeg bor lige ud til marker og har også HAFT problemer med mus, jeg købte bare sådanne nogle stænger med batterier man stikker ned i jorden (de skulle dække 500 m2) 3 uger efter havde alle småbenet dyr forladt matriklen incl. alle de muldvarper der har hærget min græsplæne, de kan købes i vores andet hjem (byggemarkeder)
pimp. problemet er at de holder mig inden døre og hver gang jeg prøver at komme ud holder de fast i døren*
vores to katte holder dog fint de små kræ væk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis