Zinktagrende

Hey,

Problemet: 4 ugers leveringstid på anthracit ("ANTHRAZINK") firkantet tagrende. Stilladset skal ned senest uge 39.

Mulig løsning: Jeg køber "alm." firkantet zinktagrende og får den malet hos en proff. maler.

Nyt problem??: Er der et godt alternativ til at lodde zinktangrender sammen???? "Smeden" skriver tidligere at zinktagrende SKAL loddes, men er der nogen der har erfaringer med andet (ex. siliconelim eller lignende)???

Alternativt. må jeg jo se om jeg kan rep.male hvor der er loddet, men det tror jeg egentlig ikke helt på selv...

"Den glade amatør"


 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plasmo har angiveligt en limet zinktagrende:
"Uanset om du vælger en tagrende i plast, zink eller stål, er princippet det samme. Delene limes ganske enkelt sammen med en speciel lim. Så du samler tagrenden helt uden brug af specialværktøj"

Jf.: http://www.plastmo.dk/Products/Gutter%20solutions/Choosing%20gutter%20solution.aspx

Den er ikke firkantet, men spørgsmålet er selvfølgelig om limen kan anvendes på andre fabrikater.
Rheinzink! Det er tysk og de kan limes sammen. Har selv sat det op på mit hus og det er blevet super flot. Støvsug VVS hjemmesider for det du skal bruge. Start søgning på www.kelkoo.dk da der er stor forskel i priser samt udvalg de enkelte steder. De dog godt nok heller ikke firkantede - man kan ikke få det hele:-)
Ja , i ringer bare til jeres blikkenslager når jeres limede tagrender om få år er utætte
og tror ikke du kan få nogen til at lodde på en malet tagrende, jeg ville ihvertfald ikke , det er ikke ret sund med sådan nogle afbrændte maling dampe og desuden ikke til at lodde hvis der er maling på, det skal være rent zink mod rent zink

Desuden hvis de både skal males og limes , hvad er ideén så i at det er zink ??
Kunne da ligeså godt være alu
Selvfølgelig kan du lime dine zink render sammen, det er "gammeldags" at lodde zink.
Teknologien omkring limning er eksploderet de seneste 5-8 år og alt kan stort set limes idag, enkelte produkter har større strækstyrke en eks. co2 svejsning.

- så lim du trykt dine tagrender sammen, så undgår du også træthed omkring lodningen.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Annonce
Tak for jeres svar! Jeg tror egentlig godt jeg tør lime dem efter jeres svar, men har snakket med maleren der synes det er en dårlig idé at male tagrenden

Jeg vil følge hans råd og forsøge at skaffe de rigtige tagrender så de får den samme patina som zinkinddækningen på huset...

Nogen der kender alternative leverandører af antracit zink? Kender kun VM zinc (gennem sanistål eller brdr. dahl)... Og nu hvor jeg ikke har en eneste rund form på eller i huset nogen steder, skal tagrenderne være kantede... Endda nedløbet kan fås firkantet

Hvem siger man skal gøre hvad der er lettest?


 

Kender du til et produkt der er godt til at lime zink-tagrender sammen med??

 


 

Sanistål har fået nogle zink-tagrender til at lime sammen så du kan prøve at snakke med dem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af Jens Schou den 02-10-2008 11:42

Kender du til et produkt der er godt til at lime zink-tagrender sammen med??

 



plastmo sælger ligeledes lim til deres zinkrender. Link højere oppe.
lim du bare løs, om 2- 3 år har siliconen sluppet pga. vind og vejr, og så er det for sent at lodde da der er lim alle vegne. Men så kan du jo bare skifte renderne igen..... vil du lime det sammen, så monter plast render, det andet holder ikke... jeg har lavet mange tagrender om, fordi gør det selv folk har haft den store tube lim fremme...Kun et godt råd
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også