Zinktagrende

Hey,

Problemet: 4 ugers leveringstid på anthracit ("ANTHRAZINK") firkantet tagrende. Stilladset skal ned senest uge 39.

Mulig løsning: Jeg køber "alm." firkantet zinktagrende og får den malet hos en proff. maler.

Nyt problem??: Er der et godt alternativ til at lodde zinktangrender sammen???? "Smeden" skriver tidligere at zinktagrende SKAL loddes, men er der nogen der har erfaringer med andet (ex. siliconelim eller lignende)???

Alternativt. må jeg jo se om jeg kan rep.male hvor der er loddet, men det tror jeg egentlig ikke helt på selv...

"Den glade amatør"


 

Hey, Problemet: 4 ugers leveringstid på anthracit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af tag-& Facadeblikkenslageren den 17-10-2008 23:33
lim du bare løs, om 2- 3 år har siliconen sluppet pga. vind og vejr, og så er det for sent at lodde da der er lim alle vegne. Men så kan du jo bare skifte renderne igen..... vil du lime det sammen, så monter plast render, det andet holder ikke... jeg har lavet mange tagrender om, fordi gør det selv folk har haft den store tube lim fremme...Kun et godt råd

Ikke for at forklejne dine kompetancer, men det kunne vel skyldes at gør-det -selv folket ikke har benyttet silicone, eller en anden type bindemiddel der ikke var beregnet til formålet. Som tidliger nævnt findes der lim til stor set alt, og det virker !!
Hvis man delvist kan lime kaklerne fast på rumfærgen, kan man vel også lime 2 stykker zink sammen ??

mvh

<p>Peter Madsen</p>
Hørt, men hvad vi tumper... Mine Rheinzink står sgu stadig fint efter 2 år og forhåbentlig skal jeg ikke ringe efter en verdensmester med loddekolbe om 1 år. For som PeMa siger, man udvikler for pokker ikke de limtyper de har til tagrenderne, med mindre de har en levetid....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også