Hvilken type hæk?

Hej

Jeg skulle have indhegnet et længere stykke grund langs en vej, da jeg til min skuffelse finder ud af at der 50 cm nede i jorden løber en strømledning. Jeg kan derfor på ingen måde sætte stolper der.

Jeg tænker derfor at et levende hegn vil en idé. Har I eventuelt en idé om hvilken type hæk, der ikke har for store nedadgående rødder jeg vil kunne bruge til dette projekt?

Tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror måske nok lige, jeg ville høre det pågældende elselskab, hvad dælen den ledning laver på din grund (læs: er du sikker på, hvor dit skel er)
Desuden kunne det være, de gerne ville flytte den eller har erfaring med plantevalg.

Har fjernet en +40 år gl. naur-hæk, hvis rodnet nok har været nede i 50 cm eller mere, men selve klumpen var max. 30 cm dyb (en masse tynde trevlerødder var selvfølgelig gravet/trukket over). Hækken var 2½ meter høj og stod i sandjord, så rodnettet har nok været relativt stort.

Mvh.

Jan R.
Tak for svarende

Elkablet fører op til min gård, og ligger ca 50 til 100 cm fra vejen inde på min grund. Er dette ikke normalt, eller skulle de have lagt ledningen helt tæt på vejen? Sagen er jo at jeg ikke må grave eller sætte stolper indenfor 1 meter af ledningen og det kommer i mine øjne til at se fjollet ud.

At kablet kun ligger 50 cm nede er pga den bornholmske granit. Så jeg er næsten sikker på de har en dispensation fra den normale dybde her. Enkelte steder går ledningen også lidt dybere, så jeg tænker de simpelthen har lagt ledninger over det først lag granitstykker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis