Bule i bagsmækken

Jeg har fået en lille bule i min bagsmække på min Opel Kadett, er det noget man selv kan lave eller hva? Jeg har prøvet og tage bagbeklædningen af på bagsmækken og kigget ind i hulrummet, men jeg tør ik gør noget hvis jeg bare laver mere lort end gavn.

UB
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en "blød bule" uden skader på lakken, ville jeg prøve med håndroden at slå den tilbage indefra. Er det ikke nok, ville jeg tage et tæppe og folde i 3-4 cm. tykkelse og så give et slag med en hammer (helst træhammer). En blød bule springer normalt tilbage uden problem.

Er lakken derimod krakeleret (ridset) rundt om bulen, vil du slå lakken af hvis du retter den ud. Men selvom vi hylder Lav-Det-Selv princippet, kunne du jo tage hen til en pladesmed og lade ham kigge på den. Tag inderbeklædningen af først, og kan han se, at han kan rette den ud - gør han det måske med det samme, og du skal give 50 kr. for det, og så er det billigere, end du selv laver noget forkert.

En gang imellem skal lav-det-selv folk også acceptere, at det altså kan være meget billigere med nogle opgaver, at lade professionelle udføre dem. Normalt er der nok af tidskrævende lav-det-selv opgaver man selv kan udføre i stedet for den professionelle, der så blot skal bruge et minimum af tid på netop det han er god til .... alstå her hvor du selv fjerner inderbeklædningen inden du tager hen til ham.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis