Skrevet af Håndværkeren den 07-09-2008 11:26
Det er for letkøbt at sige, hvad skal de fattige så leve af !
Lavede de eks. kvalitets produkter til en fornuftig pris, ville de stakler også få en bedre løn.
Jamen synes du så ikke det er mærkeligt at de ikke gør det? Tror du ikke at de gerne vil have en bedre løn?
Jeg tror de laver den kvalitet de mener er nødvendig og som de kan lave kan med de midler de har til rådighed, og at de tager den højeste pris de kan få. Faktisk på fuldkommen samme måde som en dansk tømrer, en albansk automekaniker, en østrigsk optiker eller hvad ved jeg.
Alle mennesker, inklusive sultne kinesere, prøver at presse citronen mest muligt (for en passende definition af "citronen"), og det synes jeg er fint. Jeg køber glad og gerne de fattiges varer, hvis de kan dække et behov hos mig, og når jeg gør det glæder jeg mig over at en fattig virksomhedsejer nu har fået en lidt større omsætning og dermed mulighed for mere velfærd. Velfærd han ikke ville have haft mulighed for at få, hvis ikke jeg havde købt hans produkt.
Jeg tror godt jeg vil kunne overtales til at lade være med at købe produkter fremstillet ved hjælp af børnearbejde, hvis nogen kan forklare mig, hvordan det forbedrer de arbejdsløse børns vilkår.
WS