Cykelgear til Nihola


Min kone og jeg har en Nihola-cykel. Hvis du ikke ved hvad det er for et monstrom, så tjek www.nihola.dk

Den er meget praktisk, når man har et barn på tre år. Men min kone vejer 50 og jeg det dobbelte. Jeg er 40 cm højere end hende. Når jeg køre på cyklen bruger jeg næsten kun 3. 4. og 5. gear (der er 5). Min kone bruger næsten kun 1. 2. og 3. Jeg savner et højere og hun savner et lavere gear.

Nihola levere også et 7gears-nav. Men her ligger gearene bare tættere. 1. gear på de to nav er stort set identiske, 7. gear på 7gears-navet svare stort set til det 5. gear vi har nu.

Jeg har spurgt flere cykelhandlere om man ikke kan få et nav med større afstand mellem gearene. Jeg kan sagtens nøjes med fx 5 gear, hvis der bare var en større afstand mellem dem. Men der er ikke nogen af de forhandlere, jeg har talt med, som har nogle tal, for gearingen på de nav, de kan sælge.

Der må da være nogle tal man kan forholde sig til. Er der nogen der ved noget om det?
Min kone og jeg har en Nihola-cykel. Hvis du ikke... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg viste godt at den er lidt pepret i prisen.

men gear er en historie for sig selv.!

men det kan være en "stort" problem at finde navgear med størst mulige spredning.
over 307%.! snøft.
Ja se det lyder jo spændende. Desværre kan jeg ikke et ord tysk. Men jeg kender en der kan. Jeg kikker på det, næste gang han kommer på besøg
Ok det er også på engelsk. Men jeg kan ikke teknisk engelsk nok, til at finde det nav du taler om
Hej

Har selv netop kigget på Nihola

Har du set at de leverer family-udgaven med en option der hedder bjerggear - som netop giver et større gearområde? - det vil givetvis kunne eftermonteres på din også, idet det er kranken der skiftes.

Mere info her (link stjålet fra niholas side) http://www.schlumpf.ch/md_engl.htm
Skal jo nok kombineres med et større tandhjul i bag, så det i højere grad flytter gearingen op i stedet for ned...



/ Claus

Opdager lige at schlumpf faktisk også har et produkt der hedder speed-drive der gør nøjagtig det du søger :-)

http://www.schlumpf.ch/sd_engl.htm - gearer dobbelt op i forhold til normalt, og kan slåes til eller fra alt efter om det er dig eller lillemor..

/ Claus

Tak for det Claus. Det vil jeg tjekke ud, når jeg kommer hjem fra vores rejse til Philippinerne. DVS en gang i maj. Før har jeg alligevel ikke råd til at købe gear til cyklen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis