Cykelgear til Nihola


Min kone og jeg har en Nihola-cykel. Hvis du ikke ved hvad det er for et monstrom, så tjek www.nihola.dk

Den er meget praktisk, når man har et barn på tre år. Men min kone vejer 50 og jeg det dobbelte. Jeg er 40 cm højere end hende. Når jeg køre på cyklen bruger jeg næsten kun 3. 4. og 5. gear (der er 5). Min kone bruger næsten kun 1. 2. og 3. Jeg savner et højere og hun savner et lavere gear.

Nihola levere også et 7gears-nav. Men her ligger gearene bare tættere. 1. gear på de to nav er stort set identiske, 7. gear på 7gears-navet svare stort set til det 5. gear vi har nu.

Jeg har spurgt flere cykelhandlere om man ikke kan få et nav med større afstand mellem gearene. Jeg kan sagtens nøjes med fx 5 gear, hvis der bare var en større afstand mellem dem. Men der er ikke nogen af de forhandlere, jeg har talt med, som har nogle tal, for gearingen på de nav, de kan sælge.

Der må da være nogle tal man kan forholde sig til. Er der nogen der ved noget om det?
Min kone og jeg har en Nihola-cykel. Hvis du ikke... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og mange gear.!

det du tænkte på navgear.?

men du kan få den nødvendig spredning som du ønsker
på udvendig gear system.!
udvendige gear er ikke så dyre!!!

  1. antonanton
Nej, det er mulig. Men mit udgangspunkt er, at hvis jeg kan løse problemet, ved at sætte et andet nav på, så vil jeg gøre det. Skal jeg både skifte nav og montere udvendigt gear, så vælger jeg at leve med det, som det er. Også fordi min kone er "uteknisk" for nu at sige det pænt. Hun kan ikke finde ud af, at hvis hun har bakket niholaen ud, og den ikke kan køres ud, uden at køre frem og bakke igen, ja så skal hun altså styre den modsatte vej, når hun køre frem, i forhold til hvad hun gjorde, da hun bakkede! Jeg er derfor ret sikker på hun ikke vil være i stand til at betjæne et gearcystem, med et nav bagerst, og nogle forskellige klinger foran.
Det er pænt af jeg, at komme med diverse kreative forslag, men jeg har altså bestemt mig for at leve med det som det er. Kun hvis der en dag kommer et nav på markedet, med væsentlig større forskel, mellem højeste og laveste gear, end de omtalte 307%, vil jeg gøre noget ved det
Det gearer da bare cyklen lidt ned, så den passer bedre til lillemor, og dårligere til mig. Men det gir' da ikke større spredning af gearerne
men til gengel er det lettere at køre opad med ful opakning.!
Jo jo, kære Hans. Men det er jo ikke det der er problemet. Problemet er at spredningen af gearerne er for lille, når cyklen skal køres af to meget forskellige personer. Det problem løser du jo ikke ved at gearer cyklen ned
hvad med sadelhøjden til to helt forskelige personer.
er det med hurtigspænd og mærker på sadpinden.!

hvist pængene og plads forhold til lader det.

moske en ekstra ladcykel af den samme type.
så manden og konen har hvær sit.? :-)
Jo det er en lynspænder. Det fungere udmærket. En Nihola mere? Er du klar over hvad sådan et dyr koster? Ellers kan jeg fortælle dig, at den koster 15.000. Det har jeg ikke råd til, og mere er der ikke at sige om det
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis