hilti slagbore maskine

er der nogen der kan fortælle mig hvad en hilti slagbore maskine koster?

sådan en ligesom på billedet

i lære som tømrer
er der nogen der kan fortælle mig hvad en hilti... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hiltis skruemaskiner er fra Panasonic, deres vinkelslibere og stiksave kommer fra Bosch og deres laser udstyr er fra Topcon. De har bare fået lidt farve og nogle andre småting ændret.


Og et større reklamebudget.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af jacob88 den 08-09-2008 22:29
siger ikke at panasonic er bedst da de kun leverer batteriet, jeg siger maskinen i helhed er bedre da den bare fungerer fremfor dewalt hvor deres batterier er elendige

Nu var der lidt ironi i mit indlæg.

Panasonic producerer også selve maskinen ifølge mine kilder. Men det har jo ikke meget med dit oprindelige spørgsmål at gøre.

Jeg er dog enig i at dewalt ikke er noget specielt. Det var bedre da det hed Elu.

Har du forresten fået købt en borehammer og hvis du har; hvad blev det?
har ikke købt nogen endnu

i lære som tømrer
Hilti er bliver "kongen" af borehammere, det tror jeg også er en udbredt opfattelse blandt håndværkere.

Som tidligere skrevet her i tråden, så køb en TE 5, jeg har selv haft en TE 14 i 13 år og den er aldrig blevet skånet, den har været så varm at je måtte tage handsker på !!! men den kører da bare endnu ;-)

Mht. til skruemaskiner, aner jeg ikke om Hilti's er produceret af den ene eller den anden, men det er klart det bedste og mest holdbare jeg har haft, har prøvet AEG, BOSCH, MAKITA og DE WALT, HILTIen er klart den der ligger bedst i hånden og kører bedst.

KDN
Annonce
skulle ha' stået : er og bliver.....

Hvis det endelig skal være Hilti, så smut til deres butik i Horsens, eller endnu bedre

fang en af deres konsulenter på en byggeplads, det kunne jo være at han lige havde dagens tilbud. Men når der skal være med ledning, ville jeg da nok tage en Metabo, jeg har et par stykker de runder da nok smart 15 år. og de er brugt til lidt af hvert, bla. med blanderis til mørtel mm. og de bliver bare ved og ved.
mvh

Borehammer???? Er det det samme som slagboremaskine???


Sniffer  
De udfører den samme funktion Sniffer, men en slagbore maskine har to runde skiver med "rynker" der køre mod hinanden så der fremkommer en fremadrettet vibration, en bore hammer arbejder med pneumatik, d.v.s. der sidder en mini kompressor i maskinen der ved hjælp af lufttryk trykker et stempel på bore akselen. Det give en væsentlig bedre slagfunktion på en måde også blødere for brugeren. Den slår ikke så hårdt tilbage i hænderne, hvis du har prøvet at skulle bore mange huller i beton på en dag med en slagboremaskine vil dine hænder ryste bag efter, det sker ikke i samme grad med en borehammer. Og ja så er der steder hvor en slagboremaskine må opgive hvor borehammeren køre igennem som var det smør du borede i.

V.h. Håndværkeren
De fleste borehammerer, hvis ikke alle, kan slå bærefunktionen fra så den kan bruges som en lille nedbrydningshammer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis